اپلیکیشن

تلفن همراه

October 31, 2022
20:11 دوشنبه، 9ام آبانماه 1401
کد خبر: 139916

ارسال سه ایمیل به گوگل برای پیگیری حذف اپلیکیشن ایرانی

مدیر عامل یکی از پلتفرم‌های داخلی که طی روزهای گذشته از سوی گوگل پلی حذف شده بود، درباره روند فعالیت این اپلیکیشن و حواشی پیش آمده توضیح داد.
 
احمد حدادی- مدیر عامل پلتفرم روبیکا – در یک نشست خبری درباره فعالیت‌ها و شرایط حال حاضر این اپلیکیشن اظهار کرد: پس از محدودسازی پیام‌رسان‌های خارجی، این پیام‌رسان با رشد مواجه شد که معتقدیم رشد پایداری نیست و بعد از برداشته شدن محدودیت‌ها کاهش پیدا می‌کند و اعتقاد ما این است که مهاجرت به روش ارگانیک درست است.
 
وی با تاکید بر این که این برنامه ایک پلتفرم اجتماعی است و این یعنی در حوزه سرگرمی فعالیت می‌کند، تصریح کرد که نمی‌شود به صورت اجبار این سرگرمی را برجسته کرد. ما اگر بتوانیم مزیتی ایجاد کنیم برنده‌ خواهیم بود.
 
حدادی درباره مسئله‌ای که طی چند روز اخیر در زمینه حذف این پلتفرم توسط گوگل پلی اتفاق افتاد،  توضیح داد: ما از زمان شروع این مسئله، سه بار به گوگل ایمیل ارسال کردیم که یک بار پاسخ دادند و گفتند که طی ۴۸ ساعت بررسی و اعلام می‌کنند. پلت فرم ما از سال گذشته در گوگل پلی نبوده است. در زمینه حذف اپلیکیشن از گوگل‌پلی هم به آن‌ها ایمیل فرستادیم اما به نظر می‌رسد پاسخ‌های آنها از پیش تعریف شده است و در زمینه دریافت پاسخ با توجه به نامه‌نگاری‌های انجام شده امیدوار نیستیم.
 
او در پاسخ به این سوال که بسیاری از کسب و کارها بحث تجارت خارجی را هم دنبال می‌کردند و  بخشی از انتقال داده‌ها از طریق واتس آپ انجام می‌شد و آیا این امکان می‌تواند برای این پلت فرم داخلی و با توجه به وجود نگاه‌های منفی نسبت به آن، وجود داشته باشد؟ گفت: معتقدم کشورهای خارجی این پلتفرم داخلی را نمی‌شناسند، بنابراین نگاهی منفی که گفته شد را قبول ندارم و مسئله بعدی و در داخل هم معتقدم وقتی نزدیک به ۵۰ میلیون کاربر داریم، اینکه بخواهیم فضای‌سازی موجود را تعمیم بدهیم، لزوما کار درستی نیست؛ اما امکان فنی برای افزوده شدن امکان تجارت خارجی و انتقال داده وجود دارد و از سوی سه کشور هم درخواست این کار مطرح شده است.
 
وی ادامه داد: درحال حاضر امکان دسترسی کاربر خارجی از لاگینگ از نوع شماره خارجی را نداریم، بنابراین در این زمینه سعی کرده‌ایم این فرآیند را باز کنیم زیرا بسیاری از ایرانی‌ها دوستان یا بستگانی در خارج از کشور دارند که اکنون امکان ارتباط با آن‌ها را از دست داده‌اند و در حال پیشبرد امکان تحقق این امر هم بودیم.
 
حدادی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا علت حذف این اپلیکیشن از گوگل‌پلی، استفاده از نسخه کرک شده آن است اظهار کرد: اول اینکه مفهوم برنامه‌نویسی open source یا منبع باز ادعا می کنند که می‌توانید از سورس یا منبع برنامه استفاده کنید و در همه جای دنیا امری متداول است و اصولا اینگونه برنامه‌نویسی آمده است تا نرم افزار را توسعه دهد و افراد بتوانند به هم کمک کنند و با سرعت بالاتری محصول را توسعه دهند. اما ادعای مطرح شده طی روزهای گذشته به دلایل ابتدایی باطل است، زیرا ما از چیزی استفاده کردیم که به سال ۱۳۹۷ مربوط می‌شود نه امسال و از آن زمان تاکنون، ده‌ها نسخه در استورهای داخلی و خارجی منتشر کرده‌ایم، بنابراین این امر علت جدیدی برای معلول فعلی که رخ داده نیست و به نظر می رسد اظهار نظری که اخیرا انجام شده از نظر منطقی و فنی اشکال دارد.
 
او همچنین درباره اقداماتی که برای جلب نظر مردم جهت استفاده از این پلتفرم داخلی باید انجام شود، گفت: مهم‌ترین کاری که می‌توان برای جلب نظر مردم انجام داد، این است که با آنها صحبت کنیم. نکته مهم این است که کاربر فضای دیجیتال آگاه است و کاربران ما مشاهده کرده‌اند که از شهریورماه آپدیتی نداده‌ایم و میزان دسترسی این اپلیکیشن هم همانطور که طی روزهای گذشته رسانه‌ها منتشر کردند، مشخص است.
 
وی تشریح کرد: نکته‌ای که باید به مردم گفته شود این است که در فروشگاه‌های آنلاین داخلی مانند مایکت، از پرنصب‌ترین و دست کم پرجست‌وجوترین کلید واژه‌ها در سال ۱۴۰۰ در کافه بازار، بوده‌ایم. می‌توانیم گزارش‌هایی منتشر و درخواست کنیم از هر نهاد فنی دارای صلاحیت، برنامه و سطح دسترسی‌های ما را بررسی کنند و اگر نظریه مخالف با ما ارائه کرد، منتشر کنیم. تنها تغییر این پلیکیشن طی دو ماه گذشته، این است که تعداد کاربر بیشتری به این اپلیکیشن آمده‌اند.
 
حدادی همچنین در پایان درباره اینکه این پلتفرم چقدر حافظ اطلاعات کاربران است، تصریح کرد که برای حفظ اطلاعات مردم تلاش می‌کنیم و در این باره قوانینی هم وجود دارد اما نکته مهم این است که دسترسی ویژه‌ای وجود ندارد و اطلاعات کاربران از سمت ما به گونه‌ای که خیال خودمان باید راحت باشد، محفوظ است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.