تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

November 2, 2022
19:55 چهارشنبه، 11ام آبانماه 1401
کد خبر: 139997

اتحادیه فروشندگان پوشاک از افت چشمگیر فروش البسه در فضای مجازی خبر داد

عضو هیئت مدیره اتحادیه فروشندگان پوشاک با اشاره به اختلال اینترنت و وضعیت کشور اظهار داشت فروش آنلاین پوشاک حداقل 70 درصد کاهش یافته است.
عضو هیئت مدیره اتحادیه فروشندگان پوشاک با اشاره به اختلال اینترنت و وضعیت کشور اظهار داشت فروش آنلاین پوشاک حداقل 70 درصد کاهش یافته است. افتخاری اعتقاد دارد در این شرایط باید بسته‌های حمایتی کوتاه‌مدت برای کسب و کارها در نظر گرفته شود.
 
«مجید افتخاری» عضو هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک در گفت‌وگو با ایسنا، از افت حداقل 70 درصدی فروش آنلاین پوشاک و حدود 50 درصدی در فضای فروشگاهی خبر داد.
 
او با اشاره به آسیب به کسب و کارهای اینترنتی به دلیل قطعی اینترنت، گفت:
 
«در پی شرایط اخیر، کسب و کارها دچار کاهش تقاضا شده‌اند و شرایط از زمان شروع کرونا به مراتب وخیم‌تر است. با وجود اینکه ابتدای فصل است، مشاهدات میدانی نشان می‌دهد اغلب فروشگاه داران کالاهای جدید فصل را به بازار نیاوردند یا درصد آن بسیار ناچیز است.»
 
افتخاری معتقد است با توجه به اینکه صنعت پوشاک خصوصی است و وابستگی به نهاد خاصی ندارد، در این شرایط باید بسته‌های حمایتی کوتاه مدت برای کسب و کارها در نظر گرفته شود.
 
وی با بیان اینکه برخی کارخانجات در حال تعدیل نیرو هستند اظهار داشت این موضوع چالش‌های جدید ایجاد خواهد کرد که در این شرایط راحت‌ترین حمایت دولت می‌تواند تعویق هزینه‌های تامین اجتماعی باشد.
 
گفتنی است پوشاک تنها قربانی فیلترینگ و محدودیت‌های یک ماه گذشته اینترنت نیست. به طور مثال روز گذشته رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر گردشگری استان تهران اعلام کرد طی روزهای اخیر، 80 تا 90 درصد تورهای ورودی به ایران، کنسل شده است. به گفته رفیعی گردشگری به شدت به اینترنت وابسته است و کندی اینترنت و فیلتر پلتفرم‌ها، آسیب‌های زیادی را متوجه این صنعت کرده است.
 
رئیس مجمع واردات نیز چندی پیش اظهار داشت امروزه دیگر کسب‌وکاری وجود ندارد که با اینترنت سر و کار نداشته باشد، از همین رو با قطعی اینترنت و فیلتر، به تمامی کسب‌وکارها آسیب وارد می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.