فناوری اطلاعات

November 19, 2022
11:09 شنبه، 28ام آبانماه 1401
کد خبر: 140545

شرکتهای اینترنتی در آمریکا ملزم به زدن برچسب جزئیات سرویس شدند

طبق قوانین جدید کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا، تهیه کنندگان پهنای باند باید اطلاعاتی مشابه برچسب ترکیبات محصولات غذایی را نمایش دهند تا مشتریان راحت تر سرویس های اینترنتی را انتخاب کنند.
به گزارش رویترز، طبق قوانین جدیدی که کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا تصویب کرده، تهیه کنندگان پهنای باند باید اطلاعاتی مشابه برچسب ترکیبات محصولات غذایی را نمایش دهند تا مشتریان راحت تر بتوانند سرویس های اینترنتی را بخرند.
 
طبق این قوانین شرکت های اینترنتی باید هنگام فروش برچسب هایی را نمایش دهند که در آن قیمت، سرعت، هزینه ها و میزان داده اختصاص یافته برای مشتری مشخص باشد.
 
این برچسب ها نخستین بار به عنوان یک برنامه داوطلبانه در سال ۲۰۱۶ میلادی رونمایی شدند. کنگره تحت «قانون زیرساخت ۲۰۲۱» به اداره هوانوردی آمریکا دستور داد این برچسب ها را نمایش دهد.
 
جسیکا روزن ورسل رییس کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا در این باره می گوید: اکنون چند دهه است که برچسب های ترکیبات مواد غذایی روی محصولات خوراکی به کار می روند که خوانش و درک آنها آسان تر است. ما این مدل را از صنعت غذایی الهام گرفتیم زیرا می خواهیم اطلاعات اولیه درباره سرویس های اینترنتی به راحتی قابل درک باشد.
 
برچسب های مورد نظر این کمیسیون باید به طور کامل در صفحات آنلاین خرید محصول شرکت های اینترنتی نمایش داده شود. همچنین شیوه نمایش آنها نباید طوری باشد که با چند کلیک به آنها دسترسی یافت یا محدود به لینک یا آیکونی باشند که احتمال دارد مصرف کننده متوجه آن نشود.
 
لایحه هزار میلیارد دلاری «زیرساخت ۲۰۲۱» شامل بودجه ای ۶۵ میلیارد دلاری برای ارتقای دسترسی به اینترنت است. این بودجه با برنامه کمک ۱۰ میلیارد دلاری کووید ۱۹ که توسط خزانه داری آمریکا اعلام شد، متمایز است. بودجه خزانه داری آمریکا برای ارتقای دسترسی به پهنای باند اینترنت در مناطق دور افتاده تصویب شده بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.