اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

November 29, 2022
11:43 سه شنبه، 8ام آذرماه 1401
کد خبر: 140853

گوگل: 60 درصد مطالب اینترنت، تکراری هستند

«گری ایلیز»، تحلیلگر گوگل امی‌گوید حدود ۶۰ درصد محتوای موجود در اینترنت تکراری است.
 
در جریان رویداد آنلاین Google Search Central، در سنگاپور، «گری ایلیز»، تحلیلگر گوگل اعلام کرد حدود ۶۰ درصد محتوای موجود در اینترنت تکراری است.
 
وی از عبارت داپلیکیت (Duplicate) به مفهوم تکراری بودن، برای چنین محتواهایی در اینترنت استفاده کرده و می‌گوید محتوای تکراری عموماً به بلوک‌های محتوایی در داخل یا در بین دامنه‌ها اشاره دارد که دقیقاً با محتوای دیگری مشابهت دارند.
 
دسترسی به بسیاری از داده‌های موجود در فضای اینترنت، برای کاربران رایگان است. یکی از تحلیلگران گوگل می‌گوید حجم محتواهای تکراری در اینترنت، زیاد است.
 
این تحلیلگر گوگل در ادامه رویداد آنلاین به این موضوع اشاره کرد که وب‌سایت‌ها باید از انتشار چنین محتواهای تکراری یا داپلیکیت جلوگیری کنند. انجام چنین کاری به سئوی بهتر محتوا یا بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)کمک می‌کند. با تولید محتوای منحصر به فرد، وضعیت وب‌سایت‌ها در موتورهای جستجو بهتر می‌شود.
گوگل ویژگی «AP ARCHIV» را از طریق گوگل پلی منتشر کرد
گوگل پیشتر تائید کرده بود که روی توسعه ابزاری کار می‌کند که به کاربران سیستم عامل اندروید اجازه می‌دهد بتوانند برخی از برنامه‌ها را آرشیو کنند. انجام چنین کاری باعث می‌شود تا کاربران فضای بیشتری در حافظه دستگاه خود در اختیار داشته باشند.
 
به گفته گوگل، با انجام چنین کاری حدود ۶۰ درصد حافظه اشغال شده دستگاه به‌ سادگی آزاد می‌شود و در دسترس کاربران قرار می‌گیرد تا بتوانند از آن استفاده کنند. هنگامی که کاربران برنامه‌ای را آرشیو می‌کنند، تمام اطلاعات آنها در برنامه باقی می‌ماند ولی وقتی اپلیکیشن در قسمت آرشیو قرار می‌گیرد، فضای اشغال شده در دستگاه کاهش پیدا می‌کند.
 
پلی استور اخیراً به‌روزرسانی جدید نسخه ۳۳.۴ را منتشر کرده است. این آپدیت ویژگی «آرشیو برنامه» یا « AP ARCHIV » را ارائه می‌دهد. وقتی کاربران اپلیکیشنی را آرشیو می‌کنند، آیکون آن از صفحه دستگاه حذف نمی‌شود ولی نمادی روی آن قرار می‌گیرد که نشان می‌دهد برنامه آرشیو شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.