فناوری اطلاعات

December 7, 2022
16:42 چهارشنبه، 16ام آذرماه 1401
کد خبر: 141088

اپل سرویس تعمیر در خانه را به هشت کشور دیگر گسترش داد

اپل می‌گوید ازاین‌پس ساکنان هشت کشور دیگر نیز درکنار مشتریان آمریکایی می‌توانند برخی از دستگاه‌های این شرکت را در خانه تعمیر کنند.
 
به‌نوشته‌ی 9to5Mac، سرویس تعمیر در خانه‌ی اپل (موسوم به Apple Self Service Repair) که چند ماه پیش‌ صرفاً در ایالات متحده راه‌اندازی شده بود، ازاین‌پس دردسترس ساکنان هشت کشور دیگر نیز قرار دارد. این طرح به مشتریان اپل امکان دسترسی به آموزش دقیق تعمیر و خرید قطعات رسمی و اجاره‌ی ابزارهای موردنیاز برای تعمیر را فراهم می‌کند.
 
اپل مدت‌ها تلاش می‌کرد تا از تعمیر دستگاه‌هایش به‌دست کاربران عادی جلوگیری کند؛ اما درنهایت اوایل امسال دربرابر خواسته‌ی کاربران تسلیم شد و سرویس تعمیر در خانه را راه‌اندازی کرد. این سرویس در ابتدا برای آیفون ۱۲ و آیفون ۱۳ راه‌اندازی شد و سپس، به مک‌های مجهز به پردازنده‌ی M1 گسترش پیدا کرد.
 
در همان زمان، اپل گفته بود که تا پیش از پایان سال جاری میلادی، تعداد کشورهای تحت‌پشتیبانی را افزایش می‌دهد. طبق بیانیه‌ی اپل، کشورهای جدید زیر پوشش پروژه‌ی تعمیر در خانه عبارت‌اند از: بلژیک، فرانسه، آلمان، ایتالیا، لهستان، اسپانیا، سوئد و بریتانیا.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.