اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

December 17, 2022
14:00 شنبه، 26ام آذرماه 1401
کد خبر: 141289

مخابرات: هر خط تلفن ثابت دایر، چه استفاده بشود یا نه، هزینه نگهداری دارد

روابط عمومی مخابرات ایران طی جوابیه ای اعلام کرد: هر خط تلفن ثابت دایر، چه استفاده بشود یا خیر، هزینه نگهداری بر آن مترتب است و این مبلغ حداقلی با هم اندیشی های مستمر نهادهای مختلف و مسئول، مصوب شده است تا ضمن امکان ادامه استفاده بهینه مردم از زیرساخت تلفن ثابت، بخش مهمی از هزینه ها در حوزه تلفن ثابت برای مشتریان رایگان شود.

شرکت مخابرات ایران در پاسخ به گزارش چاپ شده در روزنامه سازندگی در تاریخ ۲۱ آذرماه با عنوان "آیا دست مخابرات در جیب مردم است"، جوابیه ای را منتشر کرد.
 
به گزارش اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، متن جوابیه که در روزنامه سازندگی مورخ پنج شنبه ۲۴ آذرماه  منتشر شد، به شرح زیر است:
 
هر خط تلفن ثابت دایر، چه استفاده بشود یا نه، هزینه نگهداری بر آن مترتب است و این مبلغ حداقلی با هم اندیشی های مستمر نهادهای مختلف و مسئول، مصوب شده است تا ضمن امکان ادامه استفاده بهینه مردم از زیرساخت تلفن ثابت، بخش مهمی از هزینه ها در حوزه تلفن ثابت برای مشتریان رایگان شود.
 
شرکت مخابرات ایران علی رغم تمام کارشکنی ها، توسعه همه جانبه صنعت ارتباطات کشور را در اولویت قرار داده است، متاسفانه دست هایی در کار است که خواسته یا ناخواسته در مقابل حرکت توسعه محور صنعت مخابرات قرار گرفته اند و ای کاش برخی رسانه ها به جای چاپ مطالب تکراری و کلی گویی های متناقض ، حقیقتا به اهمیت توسعه در صنعت مخابرات برای پیشرفت کشور واقف شده و فارغ از نگاه جهت دار ، ارائه اطلاعات درست را در سرلوحه کار قرار دهند.
 
این روزها شرکت مخابرات ایران پای ثابت خبرها و نظرات است، اما نه به خاطر افزایش تعرفه، بلکه به خاطر برخی ناآگاهی ها که متاسفانه توسعه صنعت زیرساختی مخابرات را نشانه گرفته است.
 
بسیار متاسف هستیم که یک روزنامه معتبر و سراسری کشور که از جمله روزنامه های وزین است، چنین مطلب نخ نما و بارها پاسخ داده شده ای را با ترکیبی از اطلاعات راست و ناراست، منتشر می کند.
 
شرکت مخابرات ایران تمام روندهای اطلاع رسانی را در مورد هزینه حداقل نگهداری تلفن ثابت به صورت قانونی و حرفه ای ، در تمام رسانه ها از اولین روز مطرح شدن موضوع تا تصویب مصوبه و ابلاغ آن انجام داده است؛ اما وقتی شخص یا رسانه ای این روند را ملاحظه نکرده و خود را به ندیدن بزند، طبیعتا کاری از کسی ساخته نیست.علت دریافت هزینه ۲۰ هزارتومان برای مشترکین در تهران و هزینه های دیگر شهرها ، بارها اطلاع رسانی شده است و این هزینه از میانگین حداقل نگهداری خطوط تلفن ثابت بیش از ۵۰ درصد کمتر است.
 
این مبلغ، پس از یک دهه سرکوب تعرفه، تصویب شده و با روند قانونی کشور و پس از اطلاع رسانی های مداوم و توضیحات مستمر، از تمام درگاه های خبری و رسانه ای به مشتریان به صورت کامل اطلاع رسانی شده است.
 
باز هم تکرار می کنیم هر خط تلفن ثابت دایر ، چه استفاده بشود یا خیر، هزینه نگهداری بر آن مترتب است و این هزینه حداقلی با هم اندیشی های مستمر نهادهای مختلف و مسئول، مصوب شده است تا ضمن امکان ادامه استفاده بهینه مردم از زیرساخت تلفن ثابت، بخش مهمی از هزینه کردها در حوزه تلفن ثابت برای مشتریان رایگان شود.
 
مصوبه حداقل نگهداری تلفن ثابت هم به نفع مشتریان و هم توسعه همه جانبه صنعت پیشران ارتباطات در کشور است، این مصوبه به نحوی تنظیم شده که علاوه بر کمک به توسعه مخابرات، در سبد خانوار با ارائه انواع بسته های مکالمه رایگان به نفع مشترکین باشد. اجرایی شدن این مصوبه به نفع همه ذینفعان در کوتاه مدت میان مدت است، ضمن اینکه توقف هر گونه تغییردر تعرفه در بیش از ۱۲ سال گذشته موجب ایجاد بسیاری از مشکلات هم برای مخابرات در بخش توسعه و هم برای شرکت هایی که با مخابرات کار می کنند، می شود .
 
این مصوبه با طی تمام مراحل قانونی و طرح در کمیسیون تنظیم مقررات و شورای رقابت و در انتها ابلاغ توسط ستاد تنظیم بازار و وزارت ارتباطات نهایی شده است و باید توجه داشت که علی رغم تورم چندین صددرصدی در ۱۲ سال اخیر، برای اولین بار مبلغی به عنوان حداقل نگهداری تلفن ثابت آن هم با بسته های رایگان برای مشترکین در نظر گرفته شده است و تعرفه تلفن هیچ گونه افزایش نداشته است.
 
 
در پایان از روزنامه وزین و معتبر سازندگی درخواست می کنیم دست کم در مورد زیرساخت ارتباطی مردم که سالهاست مورد استفاده تمام مشتریان و شریان حیاتی صنعت مخابرات کشور است، نگاه جهت دار را کنار گذاشته و از ایجاد وقفه در توسعه و شبهه در ذهن مشتریان خودداری کنند، چرا که رسالت رسانه، کمک به توسعه کشور و آشناساختن مردم با حقایق بوده و صنعت مخابرات و زیرساخت های آن به تمام مردم تعلق دارد. از تمام رسانه ها، روزنامه ها و منابع خبری خواهش می کنیم به مطالب فوق توجه کرده و نگاه خود را به صنعت زیرساختی مخابرات و توسعه ارتباطات در کشور، فارغ از انگیزه ها و انگاره های جهت دار تنظیم کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.