اپلیکیشن

تلفن همراه

December 21, 2022
14:03 چهارشنبه، 30ام آذرماه 1401
کد خبر: 141434

یک پیام رسان ایرانی مرز ۱۰ میلیون کاربر فعال روزانه را پشت سر گذاشت

طبق گفته مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت یک پیام رسان ایرانی، شب گذشته مرز ۱۰ میلیون کاربر روزارنه را پشت سر گذاشت.
 
موضوع لزوم حمایت از پلت‌فرم‌های داخلی طی سال‌های گذشته هم مطرح بود اما این موضوع زمانی شدت گرفت که چند سال پیش یکی از پیام‌رسان‌های خارجی با محدودیت‌هایی روبه‌رو شد و همین موضوع لزوم حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی را پررنگ‌تر کرد.  
 
حمایت دولت برای ارتقاء و حمایت از پلت‌فرم های داخلی ادامه داشت اما این روند طی دو ماه گذشته به دلیل ایجاد محدودیت برای دو پیام‌رسان خارجی از سوی مراجع ذی صلاح شتاب بیشتری به خود گرفت، به گونه‌ای که طرح حمایت از کسب و کارهای اینترنتی در تاریخ ۱۰ آبان سال جاری با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رونمایی شد. البته وزیر ارتباطات پیش از رونمایی از آیین نامه حمایت از کسب و کارهای اینترنتی  بارها بر حمایت و تقویت از پیام رسان‌های داخلی تأکید و اعلام کرده بود تمرکزشان حمایت از پیام‌رسان هایی است که مردم اقبال بیشتری به آنها نشان داده اند و با آماده شدن زیرساخت‌هایشان کیفیت آنها هم به شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش پیدا کرده است.
 
در همین رابطه  شرکت ارتباطات زیر ساخت به  تازگی اعلام کرده است ایتا دومین سکوی اجتماعی ایرانی است که شب گذشته مرز ۱۰ میلیون کاربر روزانه را پشت سر گذاشت.
 
امیر محمدزاده لاجوردی – مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت- گفت: طبق تکلیف وزیر محترم ارتباطات، بخشی از وظیفه‌ی ما در شرکت ارتباطات زیرساخت، تامین نیازمندی پیام‌رسان‌ها از جمله سرورها، خدمات هم‌مکانی، ‌ و پهنای باند بر اساس میزان استقبال کاربران است.
62463860.jpg
پیش از این هم وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از آخرین آمار کاربران فعال ماهانه تا ۱۵ آذر سال جاری خبر داده بود.  
 
طبق این گزارش کاربران فعال روزانه پیام رسان روبیکا ۱۵.۲، ایتا ۹.۲ میلیون، پیام رسان بله ۳.۳ و سروش پلاس ۳.۵ میلیون کاربر اعلام شده است. همچنین کاربر فعال ماهانه پیام رسان روبیکا، ۳۵، ایتا ۱۵.۲، بله ۹.۸ و سروش پلاس ۸.۱ میلیون کاربر است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.