بازی

فناوری اطلاعات

December 31, 2022
13:19 شنبه، 10ام دیماه 1401
کد خبر: 141764

بازی High On Life محبوب‌ترین بازی ایکس‌باکس گیم پس ۲۰۲۲ شد

به گفته‌ی کمپانی مایکروسافت، بازی تیراندازی و علمی‌تخیلی استودیوی Squanch Games نه تنها محبوب‌ترین بازی حال حاضر سرویس گیم پس است، بلکه بزرگترین عرضه‌ی گیم پس در سال ۲۰۲۲ نیز محسوب می‌شود. از طرفی این بازی بزرگترین عرضه‌ را برای بازی‌های مستقل از آثار انحصاری در تاریخ گیم پس به نام خود ثبت کرده است.
مایکروسافت البته اعلام کرده این بازی تنها به دو رکورد ذکر شده بسنده نکرده و بزرگ‌ترین بازی تک‌ نفره روی سرویس گیم‌ پس در هفته‌ی اول عرضه است. این آمار بر اساس تعداد ساعت‌هایی که بازی در در پنج روز اول انتشار توسط بازیکنان تجربه شده، ثبت شده است.
 
گفتنی است که در این بازی، بازیکنان نقش یک شکارچی جایزه بگیر تازه کار را بازی می‌کنند که با کمک تفنگ‌های سخنگو به دنبال نابود کردن کارتل G3 است. این گروه جنایتکار، گونه‌های بیگانه را به مواد مخدر تبدیل می‌کند. این بازی از زمان عرضه در ۱۳ دسامبر (۲۱ آذر) اثر جدید اسکوانچ گیمز برای ایکس‌باکس و رایانه‌های شخصی، به عنوان محبوب‌ترین بازی گیم پس از آثاری نظیر فورزا هورایزن ۵، رینبو سیکس، ماینکرفت، هیلو اینفینیت، فیفا ۲۲ و Lego Star Wars: The Skywalker Saga پیشی گرفته است. این یک دستاورد قابل توجه برای اثری که بیشتر مانند یک بازی مستقل است. البته دلایل زیادی نیز برای این موضوع وجود دارد.
 
یکی از دلایل آن این است که  High On Life روی پلتفرم‌های رقیب در دسترس نیست و در واقع هیچ نسخه‌ای از بازی روی نینتندو سوییچ یا پلی‌استیشن وجود ندارد. از طرفی بازی در ماه دسامبر عرضه شد و عملا بازی خاصی برای رقابت با آن وجود نداشت. همچنین تاخیر در انتشار بازی‌هایی نظیر ردفال و استارفیلد باعث شده بود تا گیم پس به طور کلی در سال جازی بازی چندان مهم و مورد انتظاری به خود نبیند.
 
البته می‌توان گفت که این بازی از سوی سازنده‌ی ریک و مورتی معرفی شده، بنابراین انتظار برای آن از همان ابتدا بالا بوده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.