فناوری اطلاعات

December 31, 2022
16:37 شنبه، 10ام دیماه 1401
کد خبر: 141782

۷ حوزه فناوری محور همکاری های ایران و ونزوئلا

مدیرکل دفتر توسعه کسب و کار بین الملل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از همکاری ایران و ونزوئلا در حوزه های نفت، گاز و سلامت خبر داد.
روح اله استیری در گفتگو با مهر اظهار کرد: چند سالی می‌شود که روابط سیاسی و اقتصادی ایران و ونزوئلا توسعه پیدا کرده و کمیسیون مشترک همکاری بین دو کشور با مسئولیت وزارت دفاع سالانه در دو کشور برگزار می‌شود تا موضوعات در حوزه‌های مختلف همکاری بررسی، تصویب و پیگیری شود.
 
وی با بیان اینکه مقرر است هر دو ماه یکبار یک کشتی از سوی ایران به منظور صادرات محصولات ایرانی به این کشور برود، گفت: ونزوئلا کشور نسبتاً ثروتمندی است که نرخ تورم بالای آن طی سال‌های اخیر به خوبی کنترل شده است.
 
مدیرکل دفتر توسعه کسب و کار بین الملل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: این کشور درآمدهای نفتی و معدنی دارد و روابط تجاری آن با ایران از طریق تهاتر کالا به کالا قابل انجام است.
 
استیری با بیان اینکه در ابتدای سال جاری هیأتی از ونزوئلا به ایران آمد و از نزدیک با دستاوردهای ایران در حوزه علمی و فناوری آشنا شدند، گفت: همچنین اخیراً هیأتی از ایران به این کشور رفته و دستاوردهای حوزه‌های مختلف دانش بنیان را به سرمایه گذاران این کشور معرفی کرده است.
 
وی با اشاره به حوزه‌هایی که قابلیت صادرات و همکاری با ونزوئلا را دارد به حوزه‌های دارو واکسن، محصولات حوزه کشاورزی، محصولات حوزه زیست محیطی، تجهیزات پزشکی همچون دستگاه شتابدهنده خطی برای درمان سرطان دستگاه‌های دیالیز، فناوری اطلاعات و بخش‌های مخابراتی اشاره کرد و گفت: این بخش‌ها از جمله بخش‌هایی هستند که این کشور اعلام کرده می‌تواند از محصولات و فناوری‌های ایرانی بهره ببرد.
 
به گفته استیری، ما از مسئولان این کشور تقاضا داشتیم که سمینار تخصصی شرکتهای دانش بنیان را برگزار کند تا این شرکتها با قوانین، مقررات و ضوابط ونزوئلا در حوزه‌های تخصصی همچون سلامت و …آشنا شوند.
 
وی عنوان کرد: با توجه به اینکه هیأتی از شرکتهای دانش بنیان در شهریورماه سال جاری به ونزوئلا سفر کردند و نمایشگاه تخصصی محصولات دانش بنیان با حضور ۸۵ شرکت دانش بنیان و عرضه حدود ۵۰۰ محصول از ۱۵۰ شرکت دانش بنیان صورت پذیرفت، دستاورد سفر بعد از برگزاری بالغ بر ۶۰۰ جلسه تناظریابی میان طرف‌های ایرانی و ونزوئلایی تفاهم نامه و قراردادهایی بالغ بر ۲۰۰ میلیون دلار منعقد شد.
 
وی گفت: مسئولین بخش خصوصی و دولتی دو کشور در حال تردد و رایزنی جهت به ثمر رسیدن نتایج مذاکرات و تفاهمات در حوزه‌های مختلف بویژه نفت و گاز و سلامت هستند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.