فناوری اطلاعات

December 31, 2022
17:12 شنبه، 10ام دیماه 1401
کد خبر: 141793

باهاما 3.5 میلیارد دلار از دارایی‌های صرافی FTX را توقیف کرده است

طبق بیانیه مقامات باهاما، نگرانی‌های موجود درباره امنیت دارایی‌های تحت کنترل FTX باعث شده است تا این تصمیم گرفته شود.
براساس بیانیه رسمی کمیسیون اوراق بهادار باهاما (BSC)، این سازمان از ماه گذشته میلادی سپرده‌هایی به ارزش بیش از 3.5 میلیارد دلار از صرافی ورشکسته FTX را در دست دارد.
 
مدت کوتاهی پس از اعلام ورشکستگی FT‌X، حدود 372 میلیون دلار توکن توسط یک عامل ناشناس که انتظار می‌رود یک هکر خارجی باشد، از صرافی به سرقت رفت. با توجه به گزارش‌هایی که درباره حمله سایبری به FT‌X و سرقت احتمالی کیف پول‌های تحت کنترل کارمندان سابق FTX وجود دارد، کمیسیون در بیانیه رسانه‌ای خود گفته است:
 
«تشخیص می‌دهیم که خطر قابل‌توجهی درباره ناپدیدشدن قریب‌الوقوع دارایی‌های دیجیتال تحت کنترل FTX به ضرر مشتریان و طلبکاران آن وجود دارد.»
 
قطع دسترسی بنیانگذاران FTX
در ادامه بیانیه توضیح داده شده که این دارایی‌ها تا زمانی که دادگاه عالی باهاما دستور بازگشت آنها به مالکان را صادر نکرده است، در دسترس کمیسیون اوراق بهادار خواهد بود. همچنین در بیانیه آمده است که «سم بنکمن-فرید» و «گری وانگ»، بنیانگذاران FTC دیگر به 3.5 میلیارد دلار توکن منتقل‌شده، دسترسی ندارند.
 
سم بنکمن-فرید، مدیرعامل سابق صرافی FTX هفته گذشته با استرداد خود به ایالات متحده موافقت کرد. پس از آن به آمریکا بازگشت اما با وثیقه 250 میلیون دلاری آزاد شد. چند روز پیش شکایت دیگری با اتهام مخفی‌کردن 8 میلیارد دلار بدهی از طریق حساب ناشناس علیه مدیرعامل FTX ثبت شد.
 
مدیرعامل سابق FTX در دادگاه خود، با 8 اتهام جنایی روبه‌رو می‌شود و البته پرونده‌های مدنی کمیسیون بورس اوراق بهادار آمریکا (SEC) و کمیسیون معاملاتی معاملات آتی کالای آمریکا (CFTC) هم در انتظار بنکمن هستند. گفته می‌شود که در صورت گناهکار شناخته‌شدن، بنکمن-فرید ممکن است به 115 سال حبس محکوم شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.