تلفن همراه

گوشی

January 4, 2023
15:02 چهارشنبه، 14ام دیماه 1401
کد خبر: 141939

چگونه به طور خودکار سرعت گوشی‌های سامسونگ را افزایش دهیم؟

اگر از کاربران گوشی‌های هوشمند سامسونگ هستید، احتمالاً در طول استفاده از آن‌ها با مشکلات متعددی نظیر شارژ نشدن، زود خالی شدن باتری، عدم اجرای درست اپلیکیشن‌ها و موارد دیگر روبرو شده‌اید. این مشکلات در گوشی‌های‌ میان‌رده و اقتصادی سامسونگ بیشتر از گوشی‌های پرچم‌دار دیده می‌شوند. برای رفع این مشکلات روش‌های مختلفی وجود دارد، اما بهترین آن استفاده از قابلیت سامسونگ به نام «Auto optimization» است. در این مطلب قصد داریم به بررسی نحوه‌ی فعال‌سازی قابلیت Auto optimization بپردازیم تا با استفاده از این قابلیت بسیار کاربردی، عملکرد و سرعت گوشی‌های هوشمند سامسونگ خود را افزایش دهید.
قابلیت Auto Optimization یا بهینه‌سازی خودکار یک ویژگی محافظتی از گوشی هوشمند است که به بررسی و ارتقای عملکرد گوشی‌های هوشمند سامسونگ کمک می‌کند و بهینه‌سازی‌هایی را برای بهبود پرفرمنس و حذف اشکالات روی آن‌ها انجام می‌دهد. سامسونگ این قابلیت را به عنوان راهی برای جلوگیری از ایجاد مشکلات رایج گوشی‌های هوشمند اندرویدی مانند عدم اجرای درست اپلیکیشن‌ها، سوسو زدن صفحه‌نمایش، کندی در رابط کاربری و موارد دیگر در گوشی‌های هوشمند خود گنجانده است.
برای فعال کردن این قابلیت در گوشی‌های سامسونگ با رابط کاربری One UI 5 به مسیر Settings > Battery and device care > Auto optimization بروید و غربیلک گزینه‌ی «Restart when needed» را فعال کنید. اگر گوشی هوشمند سامسونگ شما هنوز آپدیت اندروید ۱۳ و رابط کاربری One UI 5 را دریافت نکرده، فعال‌سازی این قابلیت کمی متفاوت است. برای انجام این کار  به مسیر  Settings > Battery and device care بروید، در بخش device care روی سه نقطه‌ی بالا ضربه بزنید و گزینه‌ی «Automation» را انتخاب کنید.
پس از ورود به این بخش روی گزینه‌ی «Daily Auto Optimize» ضربه بزنید و وارد آن شوید. با فعال‌سازی این گزینه، یک بار در روز گوشی هوشمندتان به طور خودکار بهینه‌سازی می‌شود. ویژگی بهینه‌سازی با شناسایی اپلیکیشن‌هایی که بیش از حد باتری خالی می‌کنند، عملکرد گوشی شما را بهبود می‌بخشد. برای تنظیم بهترین زمان برای بهینه‌سازی خودکار روزانه، روی تب Daily Automatic Optimization ضربه بزنید.
فعال کردن این ویژگی به گوشی هوشمند شما اجازه می‌دهد تا زمانی که از آن استفاده نمی‌کنید، به‌طور خودکار ری‌استارت شود. با انجام این کار، اپلیکیشن‌های فعال در پس‌زمینه بسته می‌شوند و فایل‌های حافظه‌ی پنهان آن که ممکن است باعث این مشکل شوند، از بین می‌روند. نگران نباشید، این عملیات روی فایل‌های شخصی یا اطلاعات درون اپلیکیشن‌ها هیچ تأثیری نمی‌گذارد.
برای افزایش سرعت عملکرد گوشی، پیشنهاد می‌کنیم که حداقل هفته‌ای یک بار آن ری‌استارت کنید. شما می‌توانید با رفتن به بخش Settings > Battery and device care و زدن آیکون «Care Report» که در کنار آیکون سرچ قرار دارد، نگاهی به تاریخچه ری‌استارت شدن گوشی هوشمند خود بیندازید. در این بخش می‌توانید آخرین باری که گوشیتان به طور خودکار ری‌استارت شده را ببینید.
گوشی‌های هوشمند مانند هر گجت هوشمند دیگری طول عمر مفید خاصی دارند و با گذشت زمان، ممکن است متوجه شوید که گوشی هوشمند شما مشکلات بیشتری نسبت به قبل پیدا کرده است. برای کند شدن بروز این مشکلات و امکان استفاده از گوشی هوشمند خود در دراز مدت، باید مراقبت از سخت‌افزار و نرم‌افزار آن به یک عادت همیشگی برای شما تبدیل شود. به عنوان مثال، می‌توانید اپلیکیشن‌ها و فایل‌های غیرضروری را حذف کنید، دستورالعمل‌های سلامت باتری را دنبال کنید و از همه مهم‌تر سیستم‌عامل آن را به‌روز نگه دارید تا این دسته از مشکلات دیرتر به سراغ گوشی هوشمند شما بیایند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.