فناوری اطلاعات

January 4, 2023
19:23 چهارشنبه، 14ام دیماه 1401
کد خبر: 141960

هوشمندسازی درب خانه بدون نیاز به تعویض قفل

یک قفل هوشمند که در نمایشگاه فناوری CES ۲۰۲۳ معرفی شده، کنترل‌گر صوتی و حسگر اثرانگشت را به قفل‌های معمول موجود اضافه می‌کند.
62476918.jpg
به گزارش دیجیتال‌ترندز، به نظر می‌رسد شرکت «Lockly» با آخرین محصول خود با نام «Flex Touch Pro» به فکر اجاره‌نشین‌ها بوده است. برخلاف بسیاری از قفل‌های هوشمند سنتی، این قفل نیازی به نصب یک قفل جدید ندارد و کنترل‌کننده‌های صوتی و یک حسگر اثرانگشت را به قفل موجود بر درب ورودی خانه شما اضافه می‌کند.
 
قفل هوشمند «Flex Touch Pro» در جریان نمایشگاه CES ۲۰۲۳ معرفی شد و قرار است در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ با قیمت ۲۳۰ دلار عرضه شود. طراحی مقاوم و ویژگی‌های بیومتریک چشمگیر آن می‌تواند آن را به گزینه‌ای جذاب هم برای اجاره‌نشین‌ها و هم برای مالکان خانه تبدیل کند. این محصول دارای سه قاب منحصر به فرد است که تقریباً برای اکثر قفل‌ها مناسب باشد و از وای‌فای برای دسترسی از راه دور پشتیبانی می‌کند و به کاربر این امکان را می‌دهد که بدون توجه به جایی که هست وضعیت درب خانه خود را بررسی کند.
 
در حالی که کنترل‌گر صدا و حسگر اثر انگشت ویژگی‌های جذاب مهمی هستند اما باید خاطرنشان کرد که «Flex Touch Pro» را می‌توان با دستیارهای صوتی گوگل (Google)، الکسا (Amazon Alexa) یا اپلیکیشن Lockly نیز کنترل کرد. باتری این دستگاه تا ۹ ماه دوام دارد.
 
Lockly همچنین قفل «Access Touch Pro» را معرفی کرده است که بسیاری از ویژگی‌های آن مشابه «Flex Touch Pro» است، اما جایگزین کاملی برای قفل‌های معمولی موجود است. این قفل نیز در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ عرضه خواهد شد، اما قیمت آن کمی بیشتر و ۲۵۰ دلار است. درست مانند Flex، کنترل‌گرهای صوتی و حسگر اثرانگشت در آن قرار دارد و فناوری آن به کاربر این امکان را می‌دهد که به‌جای نیاز به نصب مجدد کل قفل به سادگی کلید خود را تعویض کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.