فناوری اطلاعات

January 8, 2023
15:56 یکشنبه، 18ام دیماه 1401
کد خبر: 142111

بررسی وضعیت خدمات ارتباطی منطقه آذر رگولاتوری

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به همراه برخی از مدیران این سازمان در بازدید میدانی از منطقه آذر رگولاتوری، در جلساتی جداگانه با معاون رگولاتوری شرکت مخابرات ایران، مدیران مخابرات استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل، انجمن دفاتر پیشخوان و مدیران پست استان وضعیت کیفیت خدمات ارتباطی این منطقه را بررسی کرد.
به گزارش روابط‌ عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در ابتدای این بازدید جلسه‌ای با مسوولان شرکت مخابرات ایران و مدیران استانی منطقه برگزار شد که در این جلسه وضعیت پوشش جاده‌ای تلفن همراه (همراه اول)، شرایط ارتباطی در روستاهای فاقد ارتباط، وضعیت شکایات ثبتی سامانه ثبت، رسیدگی و پاسخگویی به شکایات شرکت مخابرات ایران در منطقه آذر در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بررسی شد.
 
در این جلسه، شرکت مخابرات ایران موظف شد براساس تعهدات موجود در پروانه‌‌اش، برای برقراری ارتباطات روستایی قطع شده و ایجاد پوشش تلفن همراه در مناطقی که پوشش مناسبی ندارند اقدامات لازم را انجام داده و رگولاتوری را از نتایج آن آگاه کند. ارتقای سطح رسیدگی به شکایات و درخواست‌های مطرح شده توسط مشترکان در سامانه‌های متمرکز شرکت مخابرات ایران، برگزاری دوره‌های آموزشی برای افراد پاسخگو در این سامانه‌ها، اصلاح ساختار سامانه‌های پشتیبانی شرکت مخابرات ایران و امکان پیگیری با استفاده از روش‌های کد دستوری (USSD)، وب و تلفنی، از دیگر موضوعات طرح شده در این جلسه بود.
 
براساس این گزارش اعضای انجمن دفاتر پیشخوان استان آذربایجان شرقی نیز در جلسه‌ای که با نمایندگان رگولاتوری داشتند، دغدغه‌ها و مشکلات خود را مطرح کردند. ثابت ماندن تعرفه خدمات از سال ۹۹ تاکنون، عدم همخوانی تورم با هزینه‌ها و درآمدهای دفاتر پیشخوان و عدم همکاری دستگاههای استانی به برون سپاری خدمات از جمله مهمترین مشکلات مطرح شده توسط این انجمن بود. بر همین اساس رگولاتوری پیگیری ابلاغ مدل تعرفه های پیشنهادی جدید در این بخش توسط ستاد تنظیم بازار را در دستور کار دارد.
 
بازدید میدانی از نمایندگی‌های شرکت پست فاخر ایرانیان و شعبه تیپاکس در شهر تبریز یکی دیگر از اقدامات انجام شده در این بازدید بود. علاوه بر این، در جلسه با مدیرکل و مسوولان شرکت پست استان آذربایجان شرقی، نقاط ضعف و قوت حوزه پستی آذربایجان شرقی اعلام و بر ارایه خدمات پایه پستی به مشتریان تاکید شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.