تلفن همراه

گوشی

January 9, 2023
12:05 دوشنبه، 19ام دیماه 1401
کد خبر: 142135

گوشی لغوشده iPhone SE 4 قرار بود با مودم 5G اختصاصی اپل تولید شود

آیفون SE نسل چهارم که ظاهرا عرضه‌اش به‌طور کامل لغو شده، قرار بود اولین آیفون دنیا با مودم اختصاصی اپل باشد. آیفون‌ها هم‌اکنون به مودم کوالکام مجهزند.
گزارش‌های متعدد در سال گذشته ادعا کردند اپل روی چهارمین نسل از گوشی‌های سری iPhone SE کار می‌کند، با این‌حال گزارشی جدید می‌گوید چنین محصولی هرگز تولید نمی‌شود. آیفون اس ای ۴ قرار بود طراحی مشابه آیفون XR داشته باشد و از سخت‌افزار به‌روز و مودم 5G بهره بگیرد. لغو کامل عرضه‌ی آیفون SE نسل جدید به نفع کوالکام است.
 
مینگ‌چی کو، افشاگر سرشناس، می‌گوید اپل قصد داشته در گوشی جدید آیفون SE برای اولین بار از مودم 5G اختصاصی استفاده کند. اپل نگران بوده است که مودم اختصاصی‌اش عملکردی هم‌سطح با مودم کوالکام نداشته باشد، به‌همین دلیل قرار بوده این مودم ابتدا در دستگاه میان‌رده‌ی آیفون SE استفاده شود و سپس به آیفون‌های رده‌بالا راه پیدا کند.
 
لغو عرضه‌ی آیفون SE 4 باعث شده است کوالکام همچنان برای تأمین انحصاری مودم‌ گوشی‌های اپل شانس بسیار بالایی داشته باشد. احتمالا این شرکت مودم 5G گوشی‌های سری آیفون ۱۶ را که در سال ۲۰۲۴ عرضه می‌شوند نیز تأمین خواهد کرد.
 
بر اساس گزارش 9to5Mac، اپل و کوالکام در سال‌های اخیر بر سر پتنت فناوری‌های مودم رابطه‌ی پرتنشی داشته‌اند. در نتیجه‌ی چالش‌ها، اپل در نهایت کسب‌و‌کار مودم اینتل را تصاحب کرد، اما همچنان به خرید مودم‌های کوالکام ادامه داد. اپل همچنان به توسعه‌ی مودم اختصاصی ادامه می‌دهد اما احتمالا تا سال ۲۰۲۵ هیچ آیفونی با مودم ساخت این شرکت نخواهیم دید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.