فناوری اطلاعات

January 25, 2023
14:59 چهارشنبه، 5ام بهمنماه 1401
کد خبر: 142638

گوگل در رویداد I/O 2023 ثابت می‌کند همچنان پادشاه هوش مصنوعی است

با ظهور ابزارهای مختلف هوش مصنوعی، گوگل به‌عنوان یکی از پیشروترین شرکت‌های جهان سعی دارد بار دیگر ثابت کند همچنان رهبر بازار هوش مصنوعی است.
سال ۲۰۲۲ شاهد پیشرفت‌های زیادی در حوزه‌ی هوش مصنوعی بودیم. برنامه‌های هنری ساخت تصاویر مثل Lensa و موتورهای تولید متن مثل Article Forge و حتی چت‌بات‌هایی مثل ChatGPT هرکدام سروصدای زیادی ب‌پا کردند. نیویورک تایمز می‌گوید این پروژه‌ها توجه گوگل را به خود جلب کردند، به‌طوری‌که غول جستجوی اینترنت می‌خواهد تعهدش به هوش مصنوعی را بار دیگر نشان دهد.
 
بنیان‌گذاران گوگل یعنی لری پیچ و سرگئی برین در ماه سپتامبر چندین جلسه پشت درهای بسته با مدیران شرکت برگزار کردند تا راه‌هایی برای تسلط دوباره‌ی این شرکت در فضای هوش مصنوعی ایجاد کنند. بنیان‌گذاران غول جستجوی اینترنت از سال ۲۰۱۹ به فعالیت خود در گوگل و شرکت مادر آن یعنی آلفابت پایان داده بودند و به‌همین دلیل حضور آن‌ها در جلسه‌ی مذکور تأکید می‌کند این شرکت به‌طور جدی تحولات جدیدی را در فناوری هوش مصنوعی ارائه خواهد کرد.
 
به‌نوشته‌ی ReviewGeek، فقط در یکی از اسلایدشوهای نمایش داده‌شده در جلسه‌ی اخیر گوگل، بیش‌از ۲۰ محصول جدید مبتنی‌بر هوش مصنوعی ارائه شده است که این شرکت تصمیم دارد آن‌ها را در کنفرانس I/O ۲۰۲۳ درمعرض دید عموم قرار دهد. ازجمله این محصولات می‌توان به استودیو ساخت و ویرایشگر تصویر، نسخه‌ی جدید A.I. Test Kitchen۷، برنامه‌های خرید و فروش، قابلیت جدید یوتیوب برای افزودن پس‌زمینه‌ی هوشمند به ویدیوها بدون پرده‌ی سبز، ابزار خلاصه‌سازی ویدیوهای بلند و چند برنامه‌ی دیگر اشاره کرد. این شرکت همچنین برنامه‌ی جدیدی برای گوشی‌های پیکسل ارائه خواهد داد که می‌تواند با هوش مصنوعی، تصویرزمینه ایجاد کند.
 
علاوه‌براین، گوگل قصد دارد خدمات هوش مصنوعی را دراختیار شرکت‌های نرم‌افزاری قرار دهد که محصولاتی مثل ابزارهای تولید تصویر، مرورگر وب و برنامه‌نویسی را ارائه می‌دهند. اگر این گزارش واقعیت داشته باشد، قطعاً گوگل قصد دارد بار دیگر قدرت خود را در هوش مصنوعی به رخ رقبا بکشد و ثابت کند همچنان در این زمینه برترین شرکت جهان است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.