سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

January 25, 2023
18:02 چهارشنبه، 5ام بهمنماه 1401
کد خبر: 142641

قطعی جهانی دسترسی به سرویس‌های مایکروسافت

مایکروسافت سرگرم تحقیقات درباره یک مشکل شبکه است که دسترسی به سرویس‌های متعدد این شرکت شامل تیمز (Teams) و اوت‌لوک (Outlook) را برای هزاران کاربر در سراسر جهان، مختل کرد.
 
مایکروسافت شمار کاربرانی که دسترسی آنها به سرویس‌های این شرکت مختل شد را اعلام نکرد اما آمار وب سایت رصد قطعی داون دتکتور نشان داد بیش از ۳۹۰۰ مورد اختلال دسترسی در هند و بیش از ۹۰۰ مورد در ژاپن گزارش کرد. گزارش‌های اختلال در دسترسی در استرالیا، انگلیس و امارات متحده عربی هم افزایش یافت.
 
سایت داون دتکتور با جمع آوری گزارش از منابع مختلف شامل گزارش‌های خطا که توسط کاربران ارسال شده است، قطعی سایت‌ها و سرویس‌ها را رصد می‌کند.
 
مایکروسافت در توییتی نوشت: ما مشکل شبکه احتمالی را شناسایی کرده‌ایم و سرگرم بازبینی تله‌متر هستیم تا اقدام بعدی برای حل مشکل را مشخص کنیم. سرویس ابری آزور مایکروسافت هم درباره مشکل شبکه، توییتی ارسال و اعلام کرد: تعدادی از کاربر با مشکلاتی در این پلتفرم روبرو شده‌اند.
 
در جریان این اختلال، اکثر کاربران سرویس‌های مایکروسافت قادر به مبادله پیام، پیوستن به مکالمات ویدئویی یا استفاده از قابلیت‌های اپلیکیشن تیمز نبودند. بسیاری از کاربران در توییتر به ارسال اخبار درباره اختلال سرویس مایکروسافت پرداختند و هشتگ مایکروسافت تیمز، در این سایت شبکه اجتماعی ترند شد.
 
مایکروسافت تیمز بیش از ۲۸۰ میلیون کاربر در سراسر جهان دارد و بخش یکپارچه‌ای‌ از فعالیت‌های روزانه کسب و کارها و مدارس را تشکیل می‌دهد که از این سرویس، برای تماس، برگزاری جلسات برنامه‌ریزی شده و سازماندهی جریان کار، استفاده می‌کنند.
 
بر اساس گزارش رویترز، سرویس‌های دیگر مایکروسافت که با اختلال روبرو شدند، شامل مایکروسافت اکسچنج آنلاین، شیرپوینت آنلاین، وان درایو برای کسب و کار، مایکروسافت ۳۶۵ و ایکس باکس لایو بودند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.