سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

February 7, 2023
10:16 سه شنبه، 18ام بهمنماه 1401
کد خبر: 142925

مایکروسافت کنفرانسی غیرمنتظره برگزار می‌کند؛ بینگ جدید رونمایی می‌شود؟

مایکروسافت گفته است سه‌شنبه ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران، کنفرانسی خبری برگزار می‌کند. احتمالا در این کنفرانس نسخه‌ی جدید بینگ معرفی خواهد شد.
مایکروسافت ۷ فوریه‌ی ۲۰۲۳ (۱۸ بهمن ۱۴۰۱) ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران کنفرانس خبری مهمی برگزار می‌کند. دعوت‌نامه‌ی رویداد مایکروسافت در حالی ارسال می‌شود که گوگل دقایقی قبل، از «بارد» به‌عنوان جدی‌ترین رقیب چت‌بات ChatGPT رونمایی کرد.
 
در حال حاضر جزئیات دقیق مراسم اعلام نشده، اما احتمالا مایکروسافت به دنبال رونمایی نسخه‌ی جدید موتور جست‌و‌جوی بینگ است که از ChatGPT استفاده می‌کند. کنفرانس مایکروسافت به‌صورت زنده پخش نخواهد شد.
 
بر اساس گزارش ورج، مایکروسافت در بیانیه‌اش می‌گوید که ساتیا نادیا، مدیرعامل این شرکت، در مراسم جدید «پیشرفت‌هایی درباره‌ی چند پروژه‌ی هیجان‌انگیز به‌اشتراک می‌گذارد.»
 
ردموندی‌ها به‌صورت رسمی تأیید کرده‌اند که میلیاردها دلار در OpenAI (خالق ChatGPT) سرمایه‌گذاری می‌کنند. به موجب این قرارداد، هوش مصنوعی به‌صورت گسترده‌تری در سرویس‌های مختلف مایکروسافت استفاده خواهد شد.
 
گوگل لحظاتی قبل از ارسال دعوت‌نامه‌ی مراسم مایکروسافت، چت‌باتی اختصاصی به نام بارد معرفی کرد که یک «سرویس هوش مصنوعی آزمایشی مکالمه‌محور» است و در آینده‌ای نزدیک به‌صورت عمومی در دسترس قرار می‌گیرد.
 
پاسخ مایکروسافت به بارد، اضافه کردن ChatGPT به موتور جست‌و‌جوی بینگ خواهد بود. در روزهای اخیر نسخه‌ی جدید بینگ برای مدت‌زمانی کوتاه به نمایش درآمد و سپس سریعا از دسترس خارج شد.
 
مایکروسافت قصد دارد مدل‌های زبانی شرکت OpenAI را به‌صورت گسترده‌تری در سرویس‌هایش استفاده کند. شایعه‌های تأییدنشده از اضافه شدن فناوری‌های جدید به ورد و پاورپوینت و اوت‌لوک خبر می‌دهند. مایکروسافت اخیرا نسخه‌ی پریمیوم پیام‌رسان تیمز را با قابلیت‌های نشئت‌گرفته از هوش مصنوعی OpenAI معرفی کرده.
 
رویداد جدید مایکروسافت یک روز قبل از کنفرانس جدید گوگل برگزار می‌کند. کنفرانس گوگل برای عصر نوزدهم بهمن برنامه‌ریزی شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.