اپلیکیشن

تلفن همراه

February 13, 2023
9:20 دوشنبه، 24ام بهمنماه 1401
کد خبر: 143074

اختلال در ایتا به شبکه ارتباطی کشور مربوط است

اختلال در ایتا در ماه‌های اخیر گلایه بسیاری از کاربران این پیام‌رسان داخلی را به همراه داشته است. آنها از کندی این پیام‌رسان داخلی و اختلال آن در برخی از ساعت‌های شبانه‌روز گلایه داشتند. مدیرعامل این برنامه علت اصلی این اختلال‌ها در هفته‌های اخیر را به شبکه ارتباطی کشور مرتبط دانست.
محسن غفاری، مدیرعامل ایتا در گفت‌وگو با خبرنگار پیوست با بیان این که  اختلال‌ها دو دسته‌اند یا مرتبط به سیستم ایتا هستند یا به شبکه کشوری مربوط است، گفت: در چند هفته اخیر اختلالی که مرتبط با ایتا باشد، نداشته‌ایم. گاهی اختلال‌هایی دیده می‌شود که مرتبط با شبکه کشوری است و در حال برطرف شدن است.
 
غفاری ادامه داد: در دو سه هفته اخیر چنین اختلال‌هایی محدود بوده فقط گاهی در بعضی ساعت‌های شب برای برخی مردم مشکلاتی ایجاد می‌شده که ارتباطی با سیستم ایتا نداشته است.
 
مشکلات کاربران دارای آیفون به تحریم مربوط است
مدیرعامل ایتا در پاسخ به پرسشی درباره مشکلاتی که کاربران دارای آیفون در استفاده از ایتا دارند گفت: فقط ۲ درصد از کاربران ما دستگاه آیفون دارند و نرم‌افزار را از طریق اپ‌استور‌های ایرانی تهیه کرده‌اند. متاسفانه نسخه iOS ما کمی قدیمی است به این دلیل که خود شرکت اپل نرم‌افزار‌های ایرانی را تحریم کرد.
 
غفاری افزود: بعد از این تحریم ضربه بزرگی به برنامه‌نویسان iOS و اپلیکیشن‌های iOS زده شد به گونه‌ای که هنوز ما نتوانسته‌ایم به دلیل آسیب‌های این ضربه بلند شویم.
 
او در خصوص راهکارهای برطرف شدن مشکلات نسخه iOS ایتا گفت: به تازگی از استورهای داخلی استفاده می‌کنیم و امیدواریم در نسخه آتی این مشکلات تا حدی برطرف شود اما علت اصلی مشکلات تحریمی است که از سوی شرکت اپل اعمال شده و تا زمانی که رفع نشود، نمی‌توانیم موفقیت بزرگی در بهبود نسخه iOS کسب کنیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.