فناوری اطلاعات

February 15, 2023
17:35 چهارشنبه، 26ام بهمنماه 1401
کد خبر: 143167

انتقال اطلاعات و خدمات با نرم‌افزارهای مبتنی بر فناوری “ساینیج”

محققان یکی از شرکت‌های فناور، نرم افزار و سخت‌افزارهای مبتنی بر فناوری "دیجیتال ساینیج" را بومی سازی کردند که این نرم افزارها، برای ارائه خدمات از فروش بلیط و اطلاع رسانی تا تبلیغات قابل بهره برداری است.
 
ایده دیجیتال ساینیج (Digital Signage) تقریبا ۳۰ سال پیش با اتصال دستگاه های ویدئو کاست به تلویزیون‌های CRT شکل گرفت و با قرار گرفتن آن ،تلویزیون‌ها در مسیرهای پر تردد مثل هتل‌ها و فروشگاه‌ها ، مورد توجه شرکت‌های مد و لباس برای تبلیغات به صورت مدرن قرار گرفت.
 
سال‌ها بعد با نتیجه گرفتن از این روش تبلیغات، شرکت‌های بیشتری ترغیب به نمایش اطلاعات محصولاتشان به صورت نمایش فیلم در مکان‌های عمومی شدند.
 
انتقال اطلاعات به این روش روشی مورد توجه سازمان‌های بزرگ دولتی نیز برای انتقال اطلاعات بیشتر به مخاطبین قرار گرفت و از سال ۱۹۹۰ به بعد با پیدایش اینترنت و مهیا شدن بستری برای انتقال اطلاعات و با اتصال نمایشگر ها به بستر اینترنت نگاه ویژه‌ای به دیجیتال ساینیج (Digital Signage) در دنیا شکل گرفت.
 
دیجیتال ساینیج (Digital Signage) متولد شد تا انتقال اطلاعات واضح ، کامل ، جذاب ، سریع و ارزان‌تر صورت گیرد.
 
الهه ذوالفقاری مدیر عامل یکی از شرکت‌های فناور، در گفت‌وگو با ایسنا، زمینه تحقیقاتی این شرکت را "دیجیتال‌ساینیج" ذکر کرد و گفت: فناوری دیجیتال ساینچ فناوری است که در کشورهای اروپایی سابقه ۳۰ ساله دارد و ما در این شرکت، این فناوری را بومی سازی کردیم.
 
وی ادامه داد: ما برای این منظور نرم افزارهای این فناوری را در این شرکت تدوین کردیم و این نرم افزارها، در سخت‌افزارهای تولید شده در این شرکت،‌کاربردی شده است.
 
ذوالفقاری سخت‌افزارهای تولید شده را شامل کیوسک‌های نوبت‌دهی و پرداخت، نمایشگرهای تجاری، باکس‌های هوشمند ذکر کرد و یادآور شد: بیشترین کاربردی که ما از این فناوری دیدیم، استفاده از آن در استند کیوسک‌ها در فضای باز و بسته است.
 
مدیر عامل این شرکت ادامه داد: کاربرد این فناوری در فضاهای بسته بیشتر برای تبلیغات و اطلاع رسانی و ارائه بلیط، پذیرش و پرداخت‌ها در رستوران‌ها و فضاهای مشابه است. کیوسک‌های فضای باز برای کاربردهایی چون ارائه خدمات شهرداری می‌توان بهره برد.
 
به گفته ذوالفقاری این محصولات تجاری سازی شده‌اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.