بازار سرمایه

March 5, 2023
14:19 یکشنبه، 14ام اسفندماه 1401
کد خبر: 143683

اکثر حامیان بلاک چین حتی از بیت کوین استفاده نکرده‌اند

طبق گزارشی جدید، به‌نظر می‌رسد بیشتر افرادی که از بلاک چین حمایت می‌کنند تا کنون حتی از بیت کوین استفاده نکرده‌اند.
 
 
بیت کوین باعث شد اصطلاح بلاک چین میان مردم سرتاسر جهان رایج شود. درحالی‌که بلاک چین‌ها یا دفترهای دیجیتال غیرمتمرکز که برای ثبت تراکنش‌ها در شبکه‌ای از رایانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند به نوعی از ۳۰ سال قبل وجود دارند، اما بیت کوین نام اصلی یک بلاک چین است.
 
اولین بلوک در بلاک چین بیت کوین بیش‌ از ۱۴ سال قبل استخراج شد و این رمزارز همچنان به‌عنوان پادشاه بازار کریپتو شناخته می‌شود. بدین‌ترتیب انتظار می‌رود اکثر حامیان بلاک چین از بیت کوین استفاده و این فناوری را درک کرده باشند.
 
خبرنگار وب‌سایت کوین‌تلگراف در رویداد بلاک چین ماه فوریه که در اروپا برگزار شد از حاضران سؤال کرد کدام‌یک از آن‌ها تاکنون از بیت کوین استفاده کرده‌اند؟ از میان حدود ۲۵۰ نفر فقط ۲۰ نفر آن‌ها از رمزارز اول جهان استفاده کرده بودند. بار دیگر از حاضرین سؤال شد کدام‌یک از شما از شبکه‌ی لایتنینگ استفاده کرده‌اید که در این شرایط نیز فقط ۱۰ نفر دست خود را به‌نشانه‌ی پاسخ مثبت، بالا گرفتند. لایتنینگ شبکه‌ی پرداخت ساخته‌شده بر بستر بیت کوین است که امکان انجام تراکنش‌های نسبتاً سریع را با کارمزدی بسیار پایین فراهم می‌کند.
 
البته نتیجه‌‌گیری براساس یک نمونه داده کافی به‌نظر نمی‌رسد. به‌همین‌دلیل خبرنگار کوین‌تلگراف از تماشاگران حاضر در رویداد بلاک چین اروپا خواست تا به سؤال فوق پاسخ دهند و نتیجه شگفت‌انگیز بود، زیرا جواب این افراد نشان داد حدود ۸۰ درصد آن‌ها هرگز از بیت کوین استفاده نکرده‌اند.
 
اما چرا حتی اکثر حامیان بیت کوین نیز از این رمزارز استفاده نکرده‌اند؟ همان‌طور که ساتوشی ناکاموتو، در توضیحات وایت‌پیپر بیت کوین اعلام کرده است، بلاک چین پادشاه رمزارزها هنوز ابعاد نسبتاً کوچکی دارد. هر کسی که یک لپ‌تاپ قدیمی دارد می‌تواند کل تراکنش‌های ثبت‌شده در شبکه‌ی پرداخت این رمزارز را دانلود کند. این شبکه می‌تواند به میلیون‌ها و به‌زودی به میلیاردها نفر دسترسی ارائه دهد و از طرف دیگر بلاک چین آن هرگز هک نشده است. به‌هرحال، فقط تعداد انگشت‌شماری از افراد حاضر در کنفرانس بلاک چین اروپا اعلام کردند که در فرایند استخراج این رمزارز مشارکت دارند یا تراکنش‌هایی را بر بستر آن انجام داده‌اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.