بانکداری و پرداخت الکترونیک

April 30, 2008
12:46 چهارشنبه، 11ام اردیبهشتماه 1387
کد خبر: 14405

اتصال پرسرعت بیش ار 16 هزار شعبه بانک و موسسه مالی به شبکه ملی دیتا

به گفته‌ی مدیر کل برنامه‌ریزی و کنترل برنامه‌های شرکت فن‌آوری اطلاعات تاکنون اتصال پرسرعت ‌١۶هزارو ‌٢٧٣ شعبه‌ی بانک و موسسه مالی و اعتباری به شبکه ملی دیتا برقرار گردیده است.
امیرحسین محبعلی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس آخرین گزارش ارزیابی عملکرد بخش فن‌آوری اطلاعات شرکت‌های مخابرات استانی تا انتهای فروردین‌ماه ‌٨٧ از تعداد ‌٢٠٢٢٠ تقاضای ثبت شده جهت برقراری ارتباط پرسرعت به شبکه‌ی ملی دیتا تاکنون برای ‌١٩۴٢۶ شعبه تخصیص امکانات فنی شبکه انجام و ارتباط ‌١۶٢٧٣ شعبه نیز برقرار شده است.
او ادامه داد: وضعیت ارتباطات دایر شده جهت شعب بانک‌ها در انتهای سال ‌٨۵ به تعداد ‌٩٢۶٢ نقطه بوده است که با دایر شدن ‌٧٠١١ ارتباط جدید در سال ‌٨۶ و یک ماهه اول سال ‌٨٧ ارتباطات دایر شده ‌٧۶ درصد رشد داشته است.
وی افزود: از ‌٢٠ بانک و موسسه مالی و اعتباری متقاضی، بالاترین درصد واگذاری سرویس به نسبت تقاضا تاکنون جهت بانک‌های رفاه و سپه و مسکن با درصد تحقق ‌٩/٩٢ درصد، ‌٧/٩٢ درصد و ‌۶/٩٢ درصد بوده است که بیانگر تعامل مطلوب این بانک‌ها با شرکت‌های مخابرات استانی و تامین به‌موقع تجهیزات انتهایی توسط متقاضی بوده است.
او همچنین اظهار کرد: در ‌٣٠ استان کشور تا فروردین‌ماه ‌٨٧ بیشترین سهم واگذاری سرویس اتصال بانک‌ها به ترتیب توسط شرکت‌های مخابرات استان‌های سمنان، فارس و اردبیل با سهم واگذاری ‌٩٧ درصد، ‌٧/٩۴ درصد ، ‌۴/٩٣ درصد از تقاضای بانکی ثبت شده در استان بوده است.
وی از دلایل عدم برقراری ارتباط کلیه تقاضاها تاکنون را تامین نشدن به موقع تجهیزات فنی سمت مشترک توسط بانک و در برخی از نقاط نبودن امکانات فنی توسط مخابرات استان عنوان و تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده در سال ‌٨٧ در نقاطی که تامین امکانات فنی در مهلت تعیین شده توسط مخابرات استان مسیر نباشد این ارائه سرویس با استفاده از توان و ظرفیت‌های ایجاد شده ارائه دهندگان بخش خصوصی (شرکت‌های PAP) انجام می‌شود.
مدیر کل برنامه‌ریزی و کنترل برنامه‌های شرکت فن‌آوری اطلاعات در پایان تصریح کرد: براساس وظایف و ماموریت‌های جدید شرکت فن‌آوری اطلاعات و نظر به اهمیت سرویس‌های پرداخت الکترونیکی در کشور، پروژه‌ای تحت عنوان هماهنگی پروژه‌های ملی فن‌آوری اطلاعات در بخش توسعه دسترسی و کاربرد در موافقتنامه سرمایه‌ای جدید سال ‌٨٧ شرکت فن‌آوری اطلاعات پیشنهاد شده است که پس از تصویب در نظر دارد در سال ‌٨٧ در قالب حمایتی برخی از سرویس‌های بانکی و نیز برقراری اتصال برخی از نقاط بانکی را حمایت فنی و مالی کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.