طبق آخرین تحقیقات رگولاتور ارتباطی بریتانیا، Ofcom، وقتی صحبت از رسانه های اجتماعی به میان می آید، بچه ها ممکن است خوب و مسولانه رفتار کنند.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، برخلاف پیشبینی ها به نظر می رسد در بریتانیا، بسیاری از تراژدیهای نوجوانان با مطالب آنلاین خودآزاری مرتبط شدهاند. این یک موضوع جدی و یکی از اهداف اصلی لایحه ایمنی آنلاین دولت این است که پلتفرم های رسانه های اجتماعی را مسئول حذف محتوای غیرقانونی کند، پیش از آنکه موضوع به ترول ها، قلدری ها، تحقیرها و ارعاب و آزار و اذیت های عمومی برسید که فضاهای آنلاین را تخریب میکنند.
با این وجود، برداشت مهمی که در مطالعه سالانه آفکام که به رابطه کودکان و بزرگسالان با رسانهها و اینترنت میپردازد، این است که این گروهها میتوانند از رسانههای اجتماعی و ویدیوهای آنلاین بهطور مسئولانه استفاده کنند. در واقع مسئولیت پذیرتر از بزرگسالان رفتار میکنند.
آفکام مگوید که دریافته 51 درصد از کاربران رسانه های اجتماعی 16 تا 24 ساله می دانستند که زمان زیادی را صرف استفاده از آن می کنند که این رقم در سال 2021 چیزی در حدود 42 درصد بود. در نتیجه، 36 درصد از این گروه به طور عمدی از رسانه های اجتماعی فاصله می گیرند که بسیار بالاتر است. میانگین کلی چیزی در حدود 25 درصد است. آنها همچنین به احتمال زیاد (32 درصد در مقابل میانگین 23 درصد) برنامه های رسانه های اجتماعی را به طور کلی حذف می کنند.
همچنین مشخص شد که افراد 16 تا 24 ساله سابقه بهتری در دسترسی به محتوایی دارند که تأثیر مثبتی بر زندگی آنها دارد (89 درصد در مقابل 78 درصد از کل بزرگسالان آنلاین).
منابع رفاه شامل وب سایت ها یا برنامه هایی است که برای کمک به آرامش، بهبود خلق و خو، کمک به خواب، مدیریت اضطراب، دنبال کردن یک برنامه تناسب اندام یا ردیاب سلامتی، مدیتیشن یا احساس انرژی طراحی شده اند. برای هر یک از این نمونهها، نظرسنجی آفکام نشان داد که نوجوانان و جوانان بیشتر از حد متوسط این نوع محتوا را مصرف میکنند.
آفکام همچنین نشانه هایی پیدا کرد که نشان می دهد کودکان مراقب اشتراک گذاری بیش از حد در اینترنت هستند. در حالی که 96 درصد از افراد مورد بررسی ویدیوهای تولید شده توسط کاربر را تماشا می کنند، تنها 32 درصد گفتند که ویدیوهای خود را ارسال می کنند.
«به همین ترتیب، کودکان در مطالعه فوق گفتند که محتوای کمتری را میبینند که توسط دوستانشان ایجاد میشود، حتی وقتی آن را میبینند، کمتر با آن تعامل دارند. آفکام گفت: برای این کودکان، تعامل اجتماعی بین دوستان آنلاین در حال حاضر عمدتاً به برنامههای چت یا عملکردهای پیام درون برنامهها محدود میشود تا فیدهای عمومی.
علیرغم دقت و احتیاط آنها در اینترنت، جوانان همچنان پرشورترین کاربران رسانه های اجتماعی و ویدئو هستند. همانطور که در بالا ذکر شد، 96 درصد ویدیو را به صورت آنلاین تماشا می کنند. وقتی صحبت از پخش زنده می شود، 58 درصد از کودکان و 80 درصد از نوجوانان 16 تا 17 ساله آن را تماشا می کنند. یوتیوب همچنان محبوب ترین اپلیکیشن است و 88 درصد از افراد 3 تا 17 ساله به طور مرتب از آن استفاده می کنند. در همین حال، 53 درصد از TikTok و 46 درصد از Snapchat استفاده می کنند. آفکام بسیاری از محتوایی را که به آنها دسترسی پیدا می شود، «دراماتیک» توصیف می کند و برای جلب توجه و جلب توجه طراحی شده است.
آفکام نشانه هایی از استفاده مسئولانه از رسانه های اجتماعی را در میان کودکان پیدا می کند
آواتارنوشته شده توسط نیک وود 1 روز پیش
نوجوانانی که از اپلیکیشن های گوشی هوشمند استفاده می کنند
طبق آخرین تحقیقات تنظیم کننده ارتباطات بریتانیا Ofcom، وقتی صحبت از رسانه های اجتماعی به میان می آید، بچه ها ممکن است خوب باشند.
خلاف شهود به نظر می رسد. اینجا در بریتانیا، بسیاری از تراژدیهای نوجوانان با مطالب آنلاین خودآزاری مرتبط شدهاند. این یک موضوع جدی است که یکی از اهداف اصلی لایحه ایمنی آنلاین دولت این است که پلتفرم های رسانه های اجتماعی را مسئول حذف محتوای غیرقانونی کند. و این قبل از اینکه به تمام ترولینگ ها، قلدری ها، تحقیرها، و ارعاب و آزار و اذیت های عمومی برسید که فضاهای آنلاین را آزار می دهد.
با این وجود، برداشت مهمی که در مطالعه سالانه «زندههای رسانهای» آفکام – که به رابطه کودکان و بزرگسالان جوان با رسانهها و اینترنت میپردازد – ارائه میکند، این است که این گروهها میتوانند از رسانههای اجتماعی و ویدیوهای آنلاین بهطور مسئولانه استفاده کنند. در واقع مسئولیت پذیرتر از بزرگسالان است.
سازمان دیده بان دریافت که 51 درصد از کاربران رسانه های اجتماعی 16 تا 24 ساله می دانستند که زمان زیادی را صرف استفاده از آن می کنند که این رقم در سال 2021 42 درصد بود. در نتیجه، 36 درصد از این گروه به طور عمدی از رسانه های اجتماعی فاصله می گیرند که بسیار بالاتر است. میانگین در کل 25 درصد است. آنها همچنین به احتمال زیاد (32 درصد در مقابل میانگین 23 درصد) برنامه های رسانه های اجتماعی را به طور کلی حذف می کنند.
همچنین مشخص شد که افراد 16 تا 24 ساله سابقه بهتری در دسترسی به محتوایی دارند که تأثیر مثبتی بر زندگی آنها دارد (89 درصد در مقابل 78 درصد از کل بزرگسالان آنلاین).
منابع رفاه شامل وب سایت ها یا برنامه هایی است که برای کمک به آرامش، بهبود خلق و خو، کمک به خواب، مدیریت اضطراب، دنبال کردن یک برنامه تناسب اندام یا ردیاب سلامتی، مدیتیشن یا احساس انرژی طراحی شده اند. برای هر یک از این نمونهها، نظرسنجی Ofcom نشان داد که نوجوانان مسنتر و بزرگسالان جوان بیشتر از حد متوسط این نوع محتوا را مصرف میکنند.
آفکام همچنین نشانه هایی پیدا کرد که نشان می دهد کودکان مراقب اشتراک گذاری بیش از حد در اینترنت هستند. در حالی که 96 درصد از افراد مورد بررسی ویدیوهای تولید شده توسط کاربر را تماشا می کنند، تنها 32 درصد گفتند که ویدیوهای خود را ارسال می کنند.
«به همین ترتیب، کودکان در مطالعه «زندههای رسانهای» گفتند که محتوای کمتری را میبینند که توسط دوستانشان ایجاد میشود، و حتی وقتی آن را میبینند، کمتر با آن تعامل دارند. آفکام گفت: برای این کودکان، تعامل اجتماعی بین دوستان آنلاین در حال حاضر عمدتاً به برنامههای چت یا عملکردهای پیام درون برنامهها محدود میشود تا فیدهای عمومی.
علیرغم دقت و احتیاط آنها در اینترنت، جوانان همچنان پرشورترین کاربران رسانه های اجتماعی و ویدئو هستند. همانطور که در بالا ذکر شد، 96 درصد ویدیو را به صورت آنلاین تماشا می کنند. وقتی صحبت از پخش زنده می شود، 58 درصد از کودکان و 80 درصد از نوجوانان 16 تا 17 ساله آن را تماشا می کنند. یوتیوب همچنان محبوب ترین اپلیکیشن است و 88 درصد از افراد 3 تا 17 ساله به طور مرتب از آن استفاده می کنند. در همین حال، 53 درصد از TikTok و 46 درصد از Snapchat استفاده می کنند. آفکام بسیاری از محتوایی را که به آنها دسترسی پیدا می شود، «دراماتیک» توصیف می کند و برای جلب توجه و جلب توجه طراحی شده است.
شایعات، درگیری، مجادله، چالشهای شدید و مخاطرات بالا – که اغلب شامل مبالغ هنگفتی میشود – موضوعات تکراری هستند. آفکام گفت: فرمتهای ویدیویی «تفسیر» و «واکنش»، بهویژه آنهایی که رقابت بین اینفلوئنسرها را تحریک میکنند و بینندگان را تشویق میکنند تا طرفهای دیگری را انتخاب کنند، همچنین برای شرکتکنندگان جذاب بود.
«این ویدیوها که توسط افرادی مانند Mr Beast، Infinite و JackSucksAtStuff رایج شدهاند، اغلب کوتاه هستند، با سبک ویرایشی متمایز، محرک و طراحی شده برای ایجاد حداکثر جلوه دراماتیک. این شامل استفاده شدید از ویرایش های متلاطم، پرش، تغییر سریع زوایای دوربین، جلوه های ویژه، انیمیشن ها و گفتار سریع است.
چنین محتوایی بهراحتی مورد حمله قرار میگیرد زیرا کمابرو است و برای کودکان و بزرگسالان آسیبرسان است. با این حال، نظرسنجی نشان میدهد که اکثریت این گروه میتوانند لذت خود را از درام آنلاین «زندگی واقعی» با محتوایی که وعده افزایش سلامتی و رفاه را میدهد متعادل کنند. و در صورت لزوم، برخی از آنها کاملاً خوشحال به نظر می رسند که به طور کلی از آن استراحت کنند.
برخی از افراد مسن – به ویژه کسانی که در سیاست و رسانه کار می کنند – می توانند یک یا دو چیز از این موضوع بیاموزند.