فناوری اطلاعات

April 8, 2023
11:41 شنبه، 19ام فروردینماه 1402
کد خبر: 144446

گاف امنیتی کارمندان سامسونگ

سه کارمند سامسونگ در زمان استفاده از ربات چت هوش مصنوعی چت‌جی‌پی‌تی، ناخواسته اطلاعات محرمانه این شرکت را افشا کردند.
 
چت‌جی‌پی‌تی ممکن است در ظاهر ابزاری به نظر برسد که می‌تواند برای مجموعه‌ای از وظایف کاری مفید باشد. اما قبل از این که از این ربات چت بخواهید یادداشت‌های مهم را خلاصه سازی کند یا کار شما را از نظر خطا بررسی کند، بهتر است به یاد داشته باشید که هر مطلبی که با چت‌جی‌پی‌تی به اشتراک می‌گذارید، می‌تواند برای آموزش سیستم استفاده شود و شاید حتی در پاسخ‌هایش به سایر کاربران ظاهر شود. این موضوعی است که احتمالا تعدادی از کارمندان سامسونگ باید قبل از این که اطلاعات محرمانه خود را با این ابزار هوش مصنوعی به اشتراک بگذارند، اطلاع می‌داشتند.
 
طبق گزارش اکونومیک کوریا، اندکی پس از این که واحد نیمه رسانای سامسونگ به مهندسان اجازه داد از چت‌جی‌پی‌تی استفاده کنند، کارکنان حداقل در سه مورد، اطلاعات محرمانه را در اختیار این ابزار قرار دادند. یکی از کارمندان ظاهرا از چت‌جی‌پی‌تی خواست کد منبع پایگاه داده حساس را برای خطا چک کند، کارمند دیگری بهینه سازی کد را درخواست کرد و سومی، یک جلسه ضبط شده را به چت‌جی‌پی‌تی ارسال کرد و از این ابزار خواست جزئیات این جلسه را تولید کند.
 
گزارش‌ها نشان می‌دهد سامسونگ پس از اطلاع از اشتباه‌های امنیتی، با محدود کردن میزان استفاده کارمندان از چت‌جی‌پی‌تی، میزان خطاهای آینده را محدود کند. همچنین گفته می‌شود که این شرکت سرگرم تحقیق از سه کارمند مورد بحث و ساخت ربات چت خود برای جلوگیری از وقوع خطاهای امنیتی مشابه است.
 
بر اساس گزارش وب سایت انگجت، در سیاست داده چت‌جی‌پی‌تی تاکید شده است که از درخواست‌های کاربران برای آموزش مدل‌های خود استفاده می‌کند مگر این که کاربران به صراحت با چنین چیزی مخالفت کنند. شرکت OpenAI که سازنده چت‌جی‌پی‌تی است، از کاربران خواسته است اطلاعات محرمانه خود را در مکالمات با چت‌جی‌پی‌تی به اشتراک نگذارند، زیرا قادر نیست درخواست‌های خاصی را از تاریخچه شما حذف کند. تنها راه خلاصی از اطلاعات قابل شناسایی شخصی در چت‌جی‌پی‌تی، حذف حساب کاربری است که این فرآیند ممکن است حداکثر چهار هفته طول بکشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.