فناوری اطلاعات

April 8, 2023
14:26 شنبه، 19ام فروردینماه 1402
کد خبر: 144458

شکایت بایدو از اپل و چند برنامه‌نویس متقلب

شرکت چینی بایدو از شکایت از تعدادی برنامه‌نویس و نیز شرکت اپل به علت عرضه نسخه‌های تقلبی بات ارنی خود در اپ استور این شرکت آمریکایی خبر داده است.
 
 
به گزارش رویترز، بات هوش مصنوعی ارنی شرکت بایدو ماه گذشته راه اندازی شده و پاسخ چینی‌ها به بات هوش مصنوعی چت جی پی تی محسوب می‌شود.
 
شکایت بایدو در دادگاهی در شهر پکن ثبت شده و این شرکت خواستار مجازات برنامه نویسانی است که نسخه‌های تقلبی این بات را به طور گسترده و به خصوص در فروشگاه آنلاین شرکت اپل منتشر کرده اند.
 
بایدودر بیانیه‌ای که اواخر روز جمعه در حساب رسمی وی چت «Baidu AI» خود منتشر کرد، اظهار داشت: «در حال حاضر، هیچ برنامه رسمی که حاوی بات ارنی باشد، وجود ندارد. تا زمان اعلام رسمی شرکت ما، هر برنامه ارنی که از اپ استور یا فروشگاه‌های دیگر می‌بینید جعلی است.»
 
اپل به درخواست برای اظهار نظر در این زمینه پاسخ نداده است. حداقل چهار برنامه با نام چینی ربات ارنی وجود دارد که همگی جعلی بوده و در اپ استور اپل در دسترس هستند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.