فناوری اطلاعات

April 14, 2023
15:55 جمعه، 25ام فروردینماه 1402
کد خبر: 144627

اولین مجری خبر مبتنی بر هوش مصنوعی کویت معرفی شد

مجری خبر هوش مصنوعی کویتی، «فضه» نام دارد و در حساب توییتر نشریه کویت نیوز به ارائه اخبار خواهد پرداخت.
 
 
 
 
یک رسانه کویتی از یک مجری اخبار مجازی که با استفاده از هوش مصنوعی توسعه یافته است، رونمایی کرد که می‌تواند بولتن‌های خبری آنلاین را بخواند.
 
نشریه کویت نیوز در حساب توییتر خود از این مجری اخبار هوش مصنوعی با نام «فضه» (Fedha) (‌در عربی به نام«فضه» نامیده می‌شود)، زنی با کت مشکی و تی‌شرت سفید است، رونمایی کرد. همچنین ویدیویی از این مجری مجازی منتشر شده که در آن به زبان عربی گفته می‌شود:
 
«من فضه هستم، اولین مجری در کویت که با هوش مصنو‌عی در کویت نیوز کار می‌کند. چه نوع اخباری را ترجیح می‌دهید؟ نظرات شما را می‌شنویم.»
 
اولین مجری خبر هوش مصنوعی کویت
کویت نیوز وابسته به روزنامه کویت تایمز است که در سال 1961 به عنوان اولین روزنامه انگلیسی زبان این کشور تأسیس شد. «عبدالله بوفتین»، معاون سردبیر هر دو رسانه گفت که این آزمایشی برای محک زدن پتانسیل هوش مصنو‌عی در ارائه «محتوای جدید و نوآورانه» بوده است.
 
او گفت که فضه در آینده قادر خواهد بود که لهجه کویتی داشته باشد و بولتن‌های خبری را در حساب این توییتر این نشریه که 1.2 میلیون دنبال کننده دارد، ارائه کند. بوفتین همچنین گفت:
 
«فضه یک نام محبوب و قدیمی کویتی است که به نقره اشاره دارد… ما همیشه رنگ ربات‌ها را نقره‌ای و فلزی تصور می‌کنیم، بنابراین این دو را با یکدیگر ترکیب کرده‌ایم.»
 
کویت اولین کشوری محسوب نمی‌شود که تاکنون از یک مجری اخبار هوش مصنوعی رونمایی کرده است. در سال 2018، خبرگزاری دولتی چین نیز از خبرخوان مجازی خود در قالب یک مرد با صدایی نسبتاً رباتیک رونمایی کرده بود.
 
رشد سریع هوش مصنوعی در چند وقت گذشته، نوید مزایایی در زمینه‌هایی مانند مراقبت‌های بهداشتی را افزایش داده است، اما همچنین نگرانی‌هایی را در مورد احتمال انتشار اطلاعات نادرست و تهدید مشاغل ایجاد کرده است. گزارشی از بانک سرمایه گذاری گلدمن ساکس در ماه گذشته اعلام کرده بود که هوش مصنو‌عی می‌تواند جایگزین 300 میلیون شغل تمام وقت شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.