فناوری اطلاعات

April 16, 2023
10:48 یکشنبه، 27ام فروردینماه 1402
کد خبر: 144657

یک شرکت چینی ظاهراً هوش مصنوعی را جایگزین برخی از نویسندگان و طراحان خود می‌کند

شرکت BlueFocus ظاهراً می‌خواهد برخی از نویسندگان و طراحان گرافیک خود را کنار بگذارد و به‌جای آن‌ها از هوش مصنوعی استفاده کند.
 
 
شرکت بازاریابی چینی BlueFocus ظاهراً قصد دارد برخی از نیروهای پیمانی خود را با هوش مصنوعی جایگزین کند. برخی کارشناسان قبلاً گفته بودند که هوش مصنوعی شغل بعضی از نیروهای کپی‌رایتر و طراحان گرافیک را تهدید می‌کند و حالا به‌نظر می‌رسد که این مسئله در چین آغاز شده است.
 
به گزارش بلومبرگ، شرکت بازاریابی و مدیریت برند BlueFocus در نظر دارد تا مدل‌های هوش مصنوعی زایا نظیر ChatGPT را به‌جای برخی از نویسندگان و طراحان گرافیک خود به‌کار بگیرد. این شرکت که خدماتی درزمینه استراتژی، تبلیغات و روابط عمومی را به کسب‌وکارها ارائه می‌کند، ظاهراً می‌خواهد از هوش مصنوعی علی‌بابا و بایدو برای این منظور استفاده کند.
 
هوش مصنوعی صرف هزینه برای نیروهای انسانی را کاهش می‌دهد
براساس یادداشتی که توسط بلومبرگ دیده شده است، این شرکت می‌گوید: «برای پذیرش موج جدید محتواهای تولیدشده توسط هوش مصنوعی، از امروز تصمیم گرفتیم همه هزینه‌های مربوط به کپی‌رایترها و طراحان شخص ثالث را متوقف کنیم.»
 
وب‌سایت این شرکت نشان می‌دهد که برندهای بزرگی ازجمله سامسونگ، مرسدس و P&G مشتری آن‌ها هستند. BlueFocus در سراسر دنیا حدود 5 هزار کارمند و 100 دفتر دارد. این شرکت هنوز به گزارش بلومبرگ واکنش رسمی نشان نداده است.
 
از زمان عرضه عمومی ChatGPT در ماه نوامبر پارسال، نگرانی‌های زیادی درباره جایگزینی هوش مصنوعی با نیروی کار انسانی به‌وجود آمده است. خیلی از مشاغل رسانه‌ای به‌ویژه در بخش تبلیغات و خبرنگاری در معرض خطر این فناوری قرار دارند.
 
برخی از وب‌سایت‌های خبری مثل CNET و BuzzFeed همین حالا آزمایش‌هایی را برای تولید محتوا با هوش مصنوعی انجام داده‌اند. شرکت‌های دیگر ازجمله غول رسانه‌ای آلمان، «اکسل اشپرینگر» هم اعلام کرده‌اند که هوش مصنوعی می‌تواند جای خبرنگاران را بگیرد.
 
بااین‌حال، برخی کارشناسان مثل «انو مدگاوکار» از McKinsey Global Institute باور دارند که خیلی از موقعیت‌های شغلی در رسانه‌ها به‌طور کامل قابل خودکارشدن نیستند. مدگاوکار می‌گوید خیلی از کارهای رسانه‌ای نیازمند قضاوت‌های انسانی هستند.
 
بااین‌‌وجود، هوش مصنوعی احتمالاً می‌تواند بر 300 میلیون شغل تمام‌وقت در سراسر جهان اثر بگذارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.