اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

April 16, 2023
14:16 یکشنبه، 27ام فروردینماه 1402
کد خبر: 144674

مالزی سال آینده دومین شبکه نسل پنجم خود را راه اندازی می‌کند

مالزی قصد دارد از سال آینده دومین شبکه نسل پنجم خود را با هدف از بین بردن انحصار مخابراتی راه اندازی کند.
 
 
به گزارش رویترز، هدف دیگر این کار افزایش رقابت پذیری توسط دولت نخست وزیر انور ابراهیم اعلام شده است.
 
ارائه خدمات نسل پنجم تلفن همراه در مالزی توسط آژانس دولتی دی ان بی از زمان راه‌اندازی در دسامبر ۲۰۲۱ با انتقادهایی مواجه بوده است. علت این امر نگرانی در مورد قیمت‌گذاری، میزان شفافیت و همچنین نگرانی از انحصارطلبی این شبکه دولتی بوده است.
 
نخست وزیر جدید مالزی از زمان به قدرت رسیدن در نوامبر سال گذشته، دستور میلیاردها دلار سرمایه گذاری در طرح‌های مختلف دولتی را صادر کرده است و از رقابت به منظور ارائه خدمات بهتر به مردم حمایت کرده است.
 
انتظار می‌رود راه اندازی دومین شبکه نسل پنجم تلفن همراه در مالزی تا ژانویه سال ۲۰۲۴ ممکن شود. احمد فردوس محد، دبیر مطبوعاتی وزیر ارتباطات مالزی بدون اشاره به جزئیات در این مورد گفت: موضوع هنوز در دست بررسی است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.