فناوری اطلاعات

April 22, 2023
11:52 شنبه، 2ام اردیبهشتماه 1402
کد خبر: 144802

حضور قدرتمندتر در حوزه هوش مصنوعی؛ گوگل تیم Brain را با دیپ‌مایند ادغام می‌کند

با ادغام دیپ‌مایند و تیم Brain، گروه جدیدی به نام گوگل دیپ‌مایند با مدیریت «دمیس هاسابیس» شکل می‌گیرد.
 
آلفابت در سال 2014 شرکت هوش مصنوعی دیپ‌مایند (DeepMind) را تصاحب کرد و حالا گوگل آن را با تیم Brain ترکیب می‌کند تا گروه جدیدی به نام گوگل دیپ‌مایند (Google Deep Mind) شکل بگیرد. به گفته مدیرعامل گوگل، «ساندار پیچای»، این اقدام منجر به افزایش چشمگیر سرعت پیشرفت این شرکت در حوزه هوش مصنوعی می‌شود.
 
مدیرعامل دیپ‌مایند، «دمیس هاسابیس»، به‌عنوان مدیرعامل گوگل دیپ‌مایند فعالیت می‌کند. به گفته پیچای، هاسابیس مدیریت توسعه و پیشرفت توانمندترین سیستم‌های هوش مصنوعی گوگل را برعهده می‌گیرد.
 
«جف دین»، معاون ریاست سابق بخش Google Research و Health که یکی از افراد اصلی در تأسیس تیم Brain محسوب می‌شود، به‌عنوان دانشمند ارشد Google Research و گوگل دیپ‌مایند فعالیت خواهد کرد.
 
گوگل می‌خواهد حضور قدرتمندتری در دنیای هوش مصنوعی داشته باشد
هاسابیس در یادداشتی برای کارمندان دیپ‌مایند، به این موضوع اشاره کرده که همکاری با تیم گوگل می‌تواند منجر به بهبود چشمگیر زندگی میلیاردها نفر شود:
 
«با یکدیگر، در همکاری نزدیک با همکاران بی‌نظیرمان در گوگل، یک فرصت واقعی برای ارائه تحقیقات و محصولات هوش مصنوعی در اختیارمان قرار می‌گیرد و می‌توانیم به‌طور چشمگیری زندگی میلیاردها نفر را بهبود دهیم، صنایع را متحول کنیم، به جوامع خدمت کنیم و باعث پیشرفت علم شویم. به باور من، با خلق گوگل دیپ‌مایند می‌توانیم به آینده مدنظرمان برسیم. می‌توانیم هوش مصنوعی عمومی‌تر و توانمندتر، ایمن‌تر و مسئولانه‌تر بسازیم تا بتوانیم برخی از سخت‌ترین چالش‌های علمی و مهندسی زمان خود را حل کنیم.»
 
دمیس هاسابیس
 
دیپ‌مایند در سال‌های گذشته به‌دنبال استقلال بیشتر از گوگل بود، اما طبق گزارش‌ها سال 2021 از تلاش‌های خود منصرف شد؛ چرا که گوگل برای تجاری‌سازی تحقیقات دیپ‌مایند، به این بخش فشار آورد. حالا هم دنیای هوش مصنوعی با سرعت فوق‌العاده بالایی درحال پیشرفت است و گوگل به‌عنوان یکی از بازیگران قدیمی این بخش بازار می‌خواهد نقش بیشتری در آن داشته باشد، بنابراین ادغام تیم‌ها می‌تواند کمک بزرگی به غول جستجوی اینترنتی دنیا کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.