فناوری اطلاعات

April 25, 2023
7:35 سه شنبه، 5ام اردیبهشتماه 1402
کد خبر: 144857

سونامی قریب‌الوقوع در صنعت تراشه؛ آرم برای اولین‌بار پردازنده اختصاصی می‌سازد

منابع آگاه می‌گویند آرم به‌دنبال تولید پردازنده‌ی اختصاصی است. معماری آرم را شرکت‌های زیادی ازجمله اپل و کوالکام استفاده می‌کنند.
 
 
آرم، شرکت بریتانیایی سرشناس، نقش بسیار پررنگی در صنعت تراشه دارد. این شرکت برای اولین‌بار تصمیم گرفته است پردازنده‌ی اختصاصی تولید کند تا توانایی‌های معماری‌اش را به‌نمایش بگذارد. آرم تا پیش از پایان سال جاری میلادی سهام خود را عرضه‌ی اولیه می‌کند؛ ازاین‌رو، به‌دنبال جذب مشتریان جدید و افزایش درآمد است.
 
براساس گزارش فایننشال تایمز، آرم به‌دنبال همکاری با کارخانه‌های جدیدی است تا پردازنده‌ی اختصاصی‌اش را وارد خط‌تولید کند. منابع آگاه می‌گویند آرم تیم جدیدی به نام «مهندسی راهکارها» ایجاد کرده است که وظیفه‌ی توسعه‌ی پردازنده‌های مذکور را برعهده می‌گیرد. این پردازنده‌ها برای گوشی‌های هوشمند و لپ تاپ و سایر قطعات الکترونیکی تولید خواهند شد.
 
گروه تجاری سافت‌بانک، مالک آرم، از ۶ ماه پیش کار روی پردازنده‌ی جدید را شروع کرده و به پیشرفت‌های زیادی دست یافته است. به‌ادعای منابع آگاه، آرم فعلاً برنامه‌ای برای فروش یا اعطای مجوز پردازنده‌ی اختصاصی‌اش ندارد و صرفاً مشغول کار روی نمونه‌ی آزمایشی آن است.
 
معماری آرم در محصولات بسیاری از شرکت‌های بزرگ ازجمله گوشی‌سازان استفاده می‌شود. این شرکت قراردادهای تجاری زیادی با تراشه‌سازان بزرگ دنیا دارد. چند هفته پیش، اینتل در بیانیه‌ای گفت با آرم وارد همکاری می‌شود تا پردازنده‌های مبتنی‌بر معماری این شرکت را در کارخانه‌های تیم آبی تولید شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.