اپلیکیشن

تلفن همراه

April 30, 2023
8:54 یکشنبه، 10ام اردیبهشتماه 1402
کد خبر: 144949

روزانه چند کاربر به پیام‌رسان‌های داخلی افزوده می‌شود؟

طبق گفته وزیر ارتباطات برای مشاهده کردن میزان اثر قابلیت اینترکانکشن یا اتصال متقابل میان پیام‌رسان‌های داخلی حداقل باید یک ماه بگذرد اما بر اساس بررسی‌ها، روزانه چند ده هزار کاربر جدید به این پلت‌فرم‌ها اضافه می‌شود.
 
حمایت از پلت‌فرم‌ها و پیام‌رسان‌های داخلی با آغاز به کار فعالیت دولت سیزدهم و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و در راستای کمک به کسب و کارهای آسیب دیده، دولت حمایت ویژه‌ای را از آنها انجام داده است.
 
در آیین‌نامه مربوطه که آبان سال گذشته رونمایی شد، در بخش‌های گوناگون مانند مالیات، زیرساخت، تسهیلات و احراز هویت حمایت خوبی هم برای پلت‌فرم‌ها و کسب و کارهای دیجیتال در نظر گرفته شد، به گونه‌ای که تعداد کاربران این پلتفرم‌ها طی چند ماه گذشته افزایش پیدا کرده است و مسئولان معتقدند که با گذشت چندین ماه کسب و کارهای اینترنتی مسیر خود را پیدا کرده‌اند.
 
در این مدت، برخی کاربران بر این باور بودند که تعدد پیام‌رسان‌ها بعضا سبب سردرگمی آنها شده است بنابراین برای جلوگیری از انحصار و ادامه رقابت پلت‌فرم‌های داخلی، بحث اتصال پیام‌رسان‌ها به یکدیگر مطرح و سال گذشته مراحل آزمایشی خود را طی کرد. پس از در نظر گرفتن زمان‌های گوناگون برای عملیاتی شدن این طرح در نهایت فاز اول آن هفته گذشته با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و نمایندگان پیام‌رسان‌های داخلی رونمایی شد.
 
از سوی دیگر در همین مدت و با وجود ایجاد قابلیت اتصال متقابل میان پیام‌رسان‌ها، این سوال ایجاد شده که چقدر کاربران از پیام‌رسان‌های داخلی استفاده کرده‌اند؟ عیسی زارع پور در این زمینه گفت: برای مشاهده کردن میزان اثر این قابلیت، حداقل باید یک‌ ماه بگذرد اما اکنون آخرین آماری که داریم، تعداد کاربر فعال ماهانه پیام‌رسان‌ ایتا، ۲۲ میلیون نفر شده است؛ یعنی در یک ماه حداقل یک بار از آن استفاده کرده‌اند.
 
طبق گفته وی، پیام‌رسان بله، حدود ۱۶ و نیم میلیون، سروش پلاس حدود ۱۰ و نیم و روبیکا حدود ۴۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد. همچنین کاربر فعال روزانه آنها متفاوت است اما براساس  بررسی‌ها، روزانه چند ده هزار کاربر جدید به این پلتفرم‌ها اضافه می‌شود و این امیدواری وجود دارد که این مسیر تا پیوستن همه مردم و استفاده از پیام‌رسان‌ها ادامه داشته باشد.
 
پیش از این وزیر ارتباطات اواخر اسفند سال گذشته آماری از تعداد کاربران پیام‌رسان‌های داخلی ارائه کرده بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.