سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

April 30, 2023
8:56 یکشنبه، 10ام اردیبهشتماه 1402
کد خبر: 144950

ماوسی که با حرکات دهان و زبان کار می کند!

یک ماوس بلوتوثی طراحی شده که داخل دهان کاربر قرار می گیرد و به افراد دچار فلج چهار اندام کمک می کند از رایانه به طور کارآمد و ایمن استفاده کنند.
 
 
به گزارش اینترستینگ انجیرینگ، این دستگاه در اصل مانند یک محافظ دندان پوشیده می شود و جالب آنکه «ماوس پد» نام دارد. این گجت پوشیدنی در قسمت دندان های بالای کاربر قرار می گیرد و از سوی دیگر یک پد حسگر لمسی حساس به زبان در بخش سقف دهان قرار می گیرد.
 
این ماوس پد در حالت مکیدن عملکرد راست کلیک را انجام می دهد و برای کلیک چپ کافی است فرد زبانش را فشار دهد. در این میانه گزینه بلوتوث برای تبادل اطلاعات میان دستگاه های ثابت و موبایل در مسافت های نزدیک به کار می رود.
 
فناوری مذکور به طور کلی به عنوان جایگزینی برای اتصالات سیمی به کار می رود تا فایل های بین دو دستگاه در فاصله نزدیک را جابه جا و موبایل و دستگاه پخش موسیقی را با هدفون های بی سیم متصل کند.
 
جالب آنکه گجت پوشیدنی مذکور اختلال اندکی در صحبت کردن فرد ایجاد می کند اما در عین حال این یک ویژگی است که می تواند برای افراد دچار فلج چهار اندام مفید باشد.
 
در وب سایت شرکت سازنده ماوس پد آمده است: این ابزار با کمک زبان فرد و فناوری بلوتوث، رایانه، موبایل هوشمند یا تبلت را کنترل می کند. هرچند گجت قابل مشاهده نیست اما همیشه در دسترس است و طوری روی سقف دهان فرد قرار می گیرد تا تمام قدرت یک پد لمسی معمول را در نوک زبان قرار دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.