تلفن همراه

گوشی

May 3, 2023
12:18 چهارشنبه، 13ام اردیبهشتماه 1402
کد خبر: 145059

تلاش اپل برای توقف شکایت دو میلیارد دلاری باتری آیفون

اپل از دادگاهی در لندن خواست یک شکایت گروهی که از این شرکت آمریکایی به دلیل کندی عمدی سرعت آیفون‌های قدیمی، دو میلیارد دلار خسارت طلب کرده است را رد کند.
 
این غول فناوری آمریکایی با شکایتی به ارزش ۱.۶ میلیارد پوند بعلاوه بهره آن روبروست که توسط جاستین گاتمن، مدافع حقوق مصرف کننده به نمایندگی از کاربران آیفون در انگلیس مطرح شده است.
 
وکلای گاتمن به دادگاه اعلام کرده‌اند اپل مسائل مربوط به باتری بعضی از مدل‌های آیفون را پنهان کرده و به طور مخفیانه، ابزار مدیریت نیرو در این گوشی‌ها نصب کرده که عملکرد آنها را کند کرده است.
 
اپل در یک استدلال مکتوب، این شکایت را بی‌پایه و اساس اعلام کرد و جدا از تعداد محدودی مدل آیفون ۶ که برای آنها تعویض رایگان را فراهم کرد، معیوب بودن باتری‌های آیفون به شدت تکذیب کرد.
 
این شرکت همچنین اعلام کرد به‌روزرسانی مدیریت نیرو که در سال ۲۰۱۷ برای مدیریت تقاضا در باتری‌های قدیمی‌تر یا دارای سطح شارژ اندک معرفی شد، تنها عملکرد آیفون ۶ را به طور میانگین ۱۰ درصد کاهش داده است.
 
گاتمن سه شنبه هفته جاری از دادگاه تجدیدنظر رقابت لندن خواست این پرونده را تائید کرده و اجازه دهد جلسه دادگاهی آن برگزار شود.
 
فیلیپ موزر، وکیل این مدافع حقوق مصرف کننده به توافق سال ۲۰۲۰ اپل برای حل و فصل شکایت گروهی و اقدام رگولاتوری ایالتهای آمریکا بر سر مسئله باتری آیفون اشاره کرد که نشان می‌دهد اپل نگفته است این اتفاق هرگز نیافتاده است. او گفت: اپل همچنین در سال ۲۰۱۹ به دیده‌بان رقابت انگلیس قول داده بود  در خصوص سلامت باتری آیفون، با کاربران این گوشی شفافیت و صراحت بیشتری داشته باشد.
 
این شرکت منکر گمراه کردن کاربران درباره مشکلات باتری آیفون بوده و به عذرخواهی عمومی که در سال ۲۰۱۷ انجام داد و عرضه باتری تعویضی ارزان‌تر برای مشتریانی که با این مشکل روبرو شده بود، اشاره کرد.
 
بر اساس گزارش رویترز، دیوید ولفسون، وکیل اپل در اظهاریه به دادگاه گفت که ادعای این شکایت بر پایه این است که همه باتری‌ها نمی‌توانند حداکثر توان مورد نیاز را در هر شرایطی و در همه زمان ها داشته باشند که این موضوع، برای همه دستگاه‌های باتری‌دار صدق می کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.