اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

May 6, 2023
10:40 شنبه، 16ام اردیبهشتماه 1402
کد خبر: 145101

نمایش تبلیغات در جی‌میل افزایش یافت

جی‌میل نمایش تبلیغات بیشتر از جمله تبلیغات در وسط فهرست ایمیل‌ها را آغاز کرده است.
 
تبلیغات بخش اصلی کسب و کار گوگل بوده و در بسیاری از موارد راهی است که از آن طریق، محصولات این شرکت بدون هزینه عرضه می‌شوند. این موضوع شامل جی‌میل هم می‌شود که نمایش تبلیغات بیشتر برای بسیاری از کاربران را آغاز کرده است.
 
جی‌میل سال‌ها و سال‌هاست که تبلیغات نشان می‌دهد. گوگل یک دهه پیش تبلیغات را به اپلیکیشن موبایل آورد و از آن زمان، تاکنون ادامه پیدا کرده و هر از گاهی محل قرارگیری و ظاهر آن، تغییراتی پیدا کرده است.
 
با این حال، به نظر می‌رسد که در چند روز گذشته، گوگل تعداد تبلیغاتی که در نسخه اپلیکیشن موبایل و وب جی‌میل نمایش می‌دهد را افزایش داده است. در اپلیکیشن موبایل جی‌میل، گوگل اکنون تبلیغات بیشتری را در فیلتر به‌روزرسانی‌های اینباکس نمایش می‌دهد. این فیلتر اتوماتیک برای مرتب کردن ایمیل‌های مربوط به سفارش‌ها، انتخاب تبلیغات، صورت‌حساب و موارد دیگر طراحی شده است و شاید مفیدترین فیلتر از بین سه گزینه پیش‌فرض شامل "پروموشن" و "اجتماعی" باشد اما تنها فیلتری بوده که برای مدت درازی بدون تبلیغات بود. اکنون جی‌میل نمایش دو تبلیغات در بالای تب به‌روزرسانی‌ها را درست مانند دو تب دیگر، شروع کرده است.
 
به علاوه، به نظر می‌رسد جی‌میل در نسخه دسکتاپ خود، تبلیغات را در فهرست ایمیل‌ها تحت تب جی‌میل جای داده است.
 
ده‌ها گزارش در توییتر، وقوع این تغییر در دو روز گذشته را نشان می‌دهند. با این حال، مشخص نیست آیا جی‌میل آن را در صندوق اینباکس تکرار خواهد کرد یا خیر. بعضی از کاربران همچنین گزارش داده‌اند که به‌ جای دو تبلیغی که گوگل معمولا نشان می‌دهد، تبلیغات بیشتری را مشاهده می‌کنند.
 
بر اساس گزارش وب سایت ۹to۵google، به نظر نمی‌رسد هیچ تنظیم جدیدی برای تغییر مکان تبلیغات در فهرست‌های اینباکس وجود داشته باشد و حتی مشخص نیست که آیا گوگل این تغییر را برای همه کاربران اعمال می‌کند یا خیر. در هر صورت، به نظر می‌رسد که نظر اکثر کاربران درباره این تغییر منفی است که کاملا قابل درک است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.