فناوری اطلاعات

May 7, 2023
12:54 یکشنبه، 17ام اردیبهشتماه 1402
کد خبر: 145164

آموزش چت جی پی تی با داده های کاربران متوقف شد

مدیر ارشد اجرایی سازنده چت جی پی تی اعلام کرد از این پس از داده های API مشتریان برای آموزش های مدل هوش مصنوعی زبانی خود استفاده نمی کند. زیرا مشتریان از این روند ناراضی بوده اند.
 
 
به گزارش سی ان بی سی، به گفته سم آلتمن مدیر ارشد اجرایی «اوپن آ.آی»، این شرکت برای مدتی مدل های زبانی خود مانند چت جی پی تی را با داده های خریداری شده کاربران آموزش می داد.
 
او در مصاحبه ای گفت: مشتریان به وضوح نمی خواهند سیستم های ما با داده هایشان آموزش یابد، بنابراین ما برنامه خود را تغییر دادیم و این کار را انجام نمی دهیم.
 
در همین راستا شرایط خدمات «اوپن آ. آی» در یکم مارس بی سروصدا تغییر کرد. آلتمن در این باره افزود: ما براساس هیچ داده API سیستم هایمان را آموزش نمی دهیم. اکنون مدتی است که این کار را انجام نمی دهیم.
 
APIها درحقیقت چهارچوب هایی هستند که به مشتریان اجازه می دهند به طور مستقیم به نرم افزار اوپن آ. آی متصل شوند.
 
مشتریان تجاری این شرکت که مایکروسافت، سلز فورس و اسنپ چت را شامل می شوند، احتمالا از قابلیت هایAPI بهره می برند.
 
اما سیاست جدید حریم خصوصی و حفاظت از داده اوپن آ. آی فقط شامل مشتریانی می شود که از سرویس هایAPI استفاده می کنند. در شرایط استفاده آپدیت شده شرکت آمده است: ما احتمالا از محتوای سرویس های دیگر به غیر از API کاربران استفاده می کنیم.
 
این امر ممکن است شامل متنی باشد که کارمندان در چت بات چت جی پی تی وارد می کنند. آمازون اخیرا به کارمندانش هشدار داده داده های محرمانه را در چت جی پی تی وارد نکنند زیرا ممکن است داده ها در پاسخ های این چت بات ظاهر شود.
 
تغییر مذکور در حالی اجرا می شود که صنایع با وجوه مختلف مدل های زبانی بزرگ جایگزین محتوای تولید انسان روبرو می شوند.
 
از سوی دیگر مدیران ارشد اجرایی شرکت ها نگران تاثیر چت جی پی تی و برنامه های مشابه بر مالکیت معنوی شان هستند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.