دوربین

فناوری اطلاعات

May 12, 2023
7:49 جمعه، 22ام اردیبهشتماه 1402
کد خبر: 145289

دوربین جدید کانن برای یوتیوبرها

کانن دوربین جدیدی به نام PowerShot V10 معرفی کرده است که قیمت مناسبی دارد و ویدیوی 4K ضبط می‌کند.
 
 
 
 
کانن سرانجام تصمیم گرفته است با محصولی کامپکت وارد حوزه‌ی دوربین‌های مخصوص ولاگ شود. دوربین Canon PowerShot V10 با برچسب قیمت ۴۳۰ دلاری محصولی مقرون‌به‌صرفه در بازارهای بین‌المللی محسوب می‌شود و لنز ۱۹ میلی‌متری ثابت با دیافراگم f/2.8 و حسگر تایپ یک اینچ ۲۰٫۹ مگاپیکسلی دارد.
 
دوربین کانن ویدیوی 4K را با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه ضبط می‌کند و به نمایشگر چرخان محهز است تا بتوانید از خودتان به‌راحتی فیلم بگیرید. دکمه‌ی ضبط ویدیو در بخش جلویی و پشتی PowerShot V10 دیده می‌شود و این دوربین میکروفون استریو به‌همراه جک ۳٫۵ میلی‌متری و درگاه Micro HDMI دارد.
 
دوربین جدید کانن فیلم‌برداری هشت بیتی انجام می‌دهد و بدنه‌ی کوچکی به وزن ۲۱۱ گرم دارد. این دوربین به باتری ۱٬۲۵۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز است که با درگاه USB-C شارژ می‌شود و ضبط ۵۵ دقیقه ویدیوی 4K را امکان‌پذیر می‌کند.
 
 
 
آن‌طور که ورج می‌‌نویسد، دوربین جدید کانن به لرزش‌گیر دیجیتالی مجهز است و ماه آینده‌ی میلادی روانه‌ی بازار می‌شود. یکی از نکات جالب درباره‌ی V10 طراحی نسبتا قدیمی است. ساختار دوربین باعث می‌شود این محصول بیشتر برای ضبط ویدیوهای یوتیوب مناسب باشد نه تیک تاک و اینستاگرام. برای ضبط ویدیوی عمودی می‌توانید دوربین را بچرخانید با این‌حال پایه‌ی داخلی محصول به‌گونه‌ای تولید شده است که دستگاه را در حالت افقی نگه دارد.
 
 
 
دوربین PowerShot V10 دکمه‌های زیادی ندارد و برای بسیاری از قابلیت‌هایش مبتنی‌بر کنترل لمسی ازطریق نمایشگر دو اینچ LCD است که نسبت تصویر ۳:۲ دارد. V10 دوربین رده‌بالایی محسوب نمی‌شود و بیشتر مخصوص کسانی است که به‌تازگی تولید محتوای ویدیویی را شروع کرده‌اند.
 
گستره‌ی ایزوی دوربین جدید کانن در عکس‌ها ۱۲۵ تا ۱۲٬۸۰۰ است و نمی‌توان به‌صورت دستی آن را تنظیم کرد. این گستره در فیلم‌برداری 4K به ۳٬۲۰۰ و در فیلم‌برداری 1080p به ۶٬۴۰۰ محدود می‌شود.
 
 
به‌علاوه، دوربین از فوکوس دستی پشتیبانی نمی‌کند. حسگر ۲۰٫۹ مگاپیکسلی PowerShot V10 برای ثبت عکس از ۱۵٫۲ مگاپیکسل مؤثر و برای ضبط ویدیو از ۱۳٫۱ مگاپیکسل مؤثر استفاده می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.