اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

May 14, 2023
9:08 یکشنبه، 24ام اردیبهشتماه 1402
کد خبر: 145352

۹۴ درصد از تولیدکنندگان محتوا از هوش مصنوعی کمک می‌گیرند

ردپای هوش مصنوعی این روزها در اغلب عرصه‌ها مشاهده می‌شود و در این میان، تولیدکنندگان محتوا نیز از مواهب این فناوری نوظهور بی‌بهره نبودند و توانستند کارهای خلاقانه و جذابی را تولید کنند.
 
 
طبق گزارشی که اخیرا مرکز Influence Marketing Factory منتشر کرده، ۵/ ۹۴ درصد از تولیدکنندگان در این تحقیق اعلام کردند که از هوش مصنوعی در تولیدات خود بهره می‌برند و تنها ۵/ ۵ درصد گفتند که از این فناوری استفاده نمی‌کنند.
 
این بررسی که بیش از ۶۶۰ تولیدکننده محتوا و هزار کاربر شبکه اجتماعی در آن شرکت داشتند، بیانگر نکاتی کلیدی در حوزه اقتصاد تولید محتواست. آمارها نشان داد که بیشترین درصد انتخاب‌شده از سوی پاسخ‌دهندگان به بهره‌گیری از هوش مصنوعی در ادیت محتوا، خلق تصاویر و ویدئو و ایجاد متن و کپشن اختصاص داشت. نرم‌افزارهایی همچون RunwayML و Descript که از آنها برای ویرایش صوت و ویدئو استفاده می‌شود، اخیرا در میان تولیدکنندگان رواج یافته و تولیدکنندگان پادکست نیز بیش از پیش از آن استفاده می‌کنند.
 
در این میان، برخی نرم‌افزارهای محبوب همچون ادوبی پریمیر پرو اخیرا هوش مصنوعی را در خود جای داده‌اند تا کاربران بتوانند فرآیندهای تدوین ویدئویی را راحت‌تر دنبال کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.