فناوری اطلاعات

May 14, 2023
9:28 یکشنبه، 24ام اردیبهشتماه 1402
کد خبر: 145355

مدیرعامل هواپیمایی امارات: هوش مصنوعی جای خلبان‌ها را می‌گیرد

مدیرعامل هواپیمایی امارات در مصاحبه‌ جدیدی می‌گوید با پیشرفته‌تر شدن هوش مصنوعی، خلبان‌های انسانی جای خود را به این فناوری می‌دهند.
 
 
 
 
تیم کلارک، مدیرعامل شرکت هواپیمایی امارات (Emirates)، معتقد است که هوش مصنوعی سرانجام در هواپیماهای مسافربری جای خلبان‌های انسانی را می‌گیرد؛ اما چنین اتفاقی در دوران زندگی او رخ نخواهد داد.
 
کلارک ۷۳ ساله در مصاحبه‌ی جدیدی گفت که ممکن است در آینده هواپیمایی تک‌خلبان ببینیم. او گفت صرف‌نظر از میزان پیشرفته‌شدن هوش مصنوعی همواره یک انسان در کابین خلبان هواپیما حضور خواهد داشت.
 
مدیرعامل هواپیمایی امارات از مردم درخواست کرده است به‌جای ترس از هوش مصنوعی، برای مهار و استفاده از این فناوری جدید تلاش کنند.
 
در بخشی از سخنان تیم کلارک آمده است: «آیا می‌توان هواپیما را به‌شیوه‌ی کاملاً خودکار به پرواز درآورد؟ بله؛ فناوری همین‌حالا چنین امکانی فراهم می‌کند. با‌این‌حال، به‌نظر من همیشه یک نفر در عرشه‌ی پرواز حضور خواهد داشت.»
 
به‌گزارش نیویورک پست، گفته‌های مدیرعامل هواپیمایی امارات در حالی مطرح می‌شود که هوش مصنوعی با سرعتی زیاد در حال پیشرفت است. پیشرفت سریع هوش مصنوعی باعث نگرانی و سردرگمی عموم مردم و حتی متخصصان حوزه‌ی فناوری شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.