اینترنت و شبکه

رگولاتوری

فناوری اطلاعات

May 20, 2023
10:32 شنبه، 30ام اردیبهشتماه 1402
کد خبر: 145471

ITU به دنبال 100 میلیارد دلار بودجه برای از بین بردن شکاف دیجیتال است

ICTna.ir – اتحادیه جهانی مخابرات، ITU، امسال روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی (WTISD) را با راه اندازی یک کمپین بلندپروازانه برای جمع آوری کمک های مالی جشن گرفت.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، اتحادیه جهانی مخابرات از زیر مجموعه های سازمان ملل متحد می خواهد ارزش هدفمندی تعهدات را برای اتصال کشورهایی که از آن به عنوان کشورهای کمتر توسعه یافته جهان (LDC) یاد می کند، از 30 میلیارد دلار به 100 میلیارد دلار تا سال 2026 افزایش دهد.
 
money-cash-dollars-notes-770x285.jpg
 
جمع آوری کمک مالی توسط Partner2Connect، یک برنامه چند جانبه سازمان ملل برای اتصال افراد بدون ارتباط به خدمات مخابراتی و ارتباطای مدیریت می شود. این پروژه در حالی که قبلاً 30 میلیارد دلار تعهد داده شده است، تا کنون تنها 12 میلیارد دلار تعهدات مشخص برای صرف این پول برای مقابله با شکاف دیجیتال را محقق ساخته ولی حالا از رقم 100 میلیارد دلاری سخن به میان می آورد.
 
دورین بوگدان مارتین، دبیر کل ITU، روز پنجشنبه در بیانیه ای گفت: تکنولوژی در راس دستور کار جهانی قرار دارد، اما مزایای فناوری دیجیتال هنوز برای بسیاری از مردم دور از دسترس است. اگر ما در مورد دیجیتالی کردن جهان به روشی معنادار و پایدار جدی هستیم، باید برای تسریع تحول دیجیتال برای همه اقدام کنیم.
 
100 میلیارد دلار برای این پروژه رقم بلندپروازانه ای به نظر میرسد، به عنوان مثال تسهیلات اتصال اتحادیه اروپا – که از استقرار شبکه‌ها و زیرساخت‌های فرا اروپایی در بخش‌های حمل‌ونقل، مخابرات و انرژی پشتیبانی می‌کند – 2.07 میلیارد یورو است. برنامه اروپای دیجیتال – که بودجه مواردی مانند هوش مصنوعی، ابرکامپیوتر، تحول دیجیتال، امنیت سایبری و مهارت های دیجیتال و غیره را تامین می کند، هم بودجه 7.6 میلیارد یورویی دارد.
 
طبق گزارش ITU، در سال 2022 هنوز 2.7 میلیارد نفر در سراسر جهان بدون دسترسی به اینترنت بودند. 27 درصد از این افراد – حدود 720 میلیون – در کشورهای توسعه نیافته و یا کمتر توسعه یافته زندگی می کنند که به عنوان درآمد پایین تعریف می شود و با آنچه که ITU آن را "موانع ساختاری شدید توسعه پایدار" می نامد، روبرو هستند.
 
شکاف جنسیتی قابل توجهی نیز وجود دارد. در سطح جهان، 63 درصد از زنان در سال 2022 از اینترنت استفاده می کردند، در حالی که این رقم در مردان 69 درصد بود. با این حال، این شکاف در کشورهای کم درآمد بیشتر است، جایی که 21 درصد از زنان آنلاین هستند در مقایسه با 32 درصد از مردان، و علاوه بر این، این آمار از سال 2019 بهبود خاصی نیافته است.
 
آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل، هم در این خصوص گفت: انقلاب دیجیتال نیروی تعیین کننده عصر ما است. از آنجایی که اینترنت بیش از پیش برای خلق ارزش و نوآوری محوری می‌شود، کشورهای کمتر توسعه‌یافته در خطر عقب افتادن بیشتر هستند. ما باید دسترسی و فراگیری را به طور چشمگیری بهبود بخشیم و شکاف دیجیتالی را از بین ببریم.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.