فناوری اطلاعات

فیبرنوری

May 20, 2023
14:07 شنبه، 30ام اردیبهشتماه 1402
کد خبر: 145486

زارعیان عنوان کرد؛ تحقق شعار اتحادیه بین‌المللی مخابرات با ایجاد زیرساخت ۱۰ میلیون پوشش فیبرنوری

معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران گفت: برنامه‌های ویژه‌ای در راستای ارتقای سطح فناوری و ارتباطات در نظر گرفته‌ایم که یکی از آن‌ها ۱۰ میلیون پوشش فیبر نوری برای منازل و کسب و کار‌هاست.
 
 
زارعیان معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران به مناسبت روز جهانی ارتباطات در گفتگو با خبرگزاری آنا گفت: هرساله در این روز از سوی اتحادیه بین المللی مخابرات شعار ویژه ای تعیین می‌شود و در راستای تحقق یافتن آن از سوی کشوها دستورالعمل هایی ابلاغ می شود.این اتحادیه وظیفه قانون‌گذاری و مدیریت فضای فرکانسی، تدوین استانداردهای تبادل داده و اطلاعات و همچنین کمک به رشد و توسعه ارتباطات در سراسر جهان را بر عهده دارد.
 
وی افزود: مثلا سال‌های گذشته شعار خصوصی سازی در مخابرات مطرح شد و کشور‌های به سمت و سوی خصوصی سازی اپراتور‌ها حرکت کردند و یا موضوع مخابرات و ورزش که پخش مستقیم بازی‌ها از طرق تلفن همراه و ماهواره تسریع و دنبال شد یا شعار مخابرات و محیط زیست که تاثیر استفاده از فناوری، ارتباطات و مخابرات در محیط زیست بررسی می‌شود.
 
معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران درباره برنامه‌هایی که در کشورمان در این روز برگزار می‌شود، ادامه داد: به همین مناسبت در کشور برنامه‌های متنوعی در راستای تحقق شعار اتحادیه اجرا می‌شود که نشان از اهمیت و بزرگداشت این موضوع دارد.
 
زارعیان خاطرنشان کرد: شعار امسال اتحادیه بین المللی مخابرات توانمند سازی کشور‌های در حال توسعه از طریق فناوری اطلاعات است، زیرا ارتباطات در کشور‌های در حال توسعه نسبت به کشور‌های پیشرفته و صنعتی پایین‌تر است و نیازمند رشد و گسترش بیشتری است که از این طریق می‌خواهد باعث ترغیب کشور‌ها در راستای این شعار شود.
 
وی ادامه داد: با توجه به اینکه در آینده نه چندان دور نیازمند سرعت بالا در اینترنت هستیم باید هم اکنون زیرساخت‌های آن را فراهم آوریم و در همین راستا ۸ تا ۱۰ میلیون پوشش فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها ایجاد خواهد شد که همزمان در روز جهانی ارتباطات فاز نخست این پروژه با تحت پوشش قرار گرفتن ۳ میلیون خانوار با حضور رئیس جمهوری افتتاح خواهد شد.
 
اتحادیه ارتباطات مخابراتی ITU به مناسبت روز جهانی ارتباطات،«توانمندسازی کشورهای کمتر توسعه یافته از طریق فناوری اطلاعات و ارتباطات»، را به عنوان شعار سال ۲۰۲۳ مطرح کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.