سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

May 24, 2023
13:00 چهارشنبه، 3ام خردادماه 1402
کد خبر: 145639

هوش مصنوعی «بینگ» را به محبوب‌ترین موتور جستجو تبدیل کرد

براساس داده‌های آماری StatCounter، مایکروسافت بینگ با پیشی‌گرفتن از «بایدو» به موتور جستجوی پیشرو دسک‌تاپ در چین تبدیل شد.
 
 
 
 
براساس داده‌های آماری StatCounter، مایکروسافت بینگ با پیشی‌گرفتن از «بایدو» به موتور جستجوی پیشرو دسکتاپ در چین تبدیل شد. سهم بازار بینگ به‌لطف هوش مصنوعی در ماه آوریل به ۳۷.۴ رسیده است که نقطه عطفی در تاریخ استفاده از آن محسوب می‌شود.
 
این دستاورد از ماهیت پویای موتور جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی خبر می‌دهد. همچنین تأیید می‌کند که هوش مصنوعی توانسته است رقابتی تنگاتنگ را در بین موتورهای جستجو به‌وجود بیاورد.
 
موفقیت بینگ را می‌توان به ادغام آن در محصولات و خدمات مختلف مایکروسافت نسبت داد. بینگ اکنون در محصولات مختلفی از مایکروسافت (در ویندوز، آفیس و ایکس‌باکس) توانسته است توجه کاربران را جلب کند. در چین نیز توانسته است سهم بازار خود را افزایش دهد.
 
 
موتور جستجوی بینگ از بایدو چین نیز پیشی گرفت
مایکروسافت به‌صورت پیوسته قابلیت‌های Bing را در ادغام با آخرین فناوری‌ها افزایش می‌دهد. مایکروسافت تأیید می‌کند که موتور جستجوی بینگ اکنون با هوش مصنوعی مبتنی بر GPT-4 کار می‌کند. گفتنی است داده‌های آماری نشان می‌دهند که سهم بازار بایدو به حدود ۲۷ درصد رسیده؛ این درحالی است که سهم بازار Sogou برابر ۱۶.۳۶ درصد، سهم بازار Yandex حدود ۷ درصد، سهم بازار Haosou برابر ۶.۲۵ درصد و درنهایت گوگل ۵.۲ درصد در چین اعلام شده است.
 
«مصطفی سلیمان»، یکی از بنیان‌گذاران DeepMind، یکی از زیرمجموعه‌های گوگل که روی هوش مصنوعی متمرکز است، باور دارد که تغییرات قابل‌توجهی در چشم‌اندازهای آتی اینترنت رخ می‌دهد. مصطفی سلیمان پیش‌بینی می‌کند که روش‌های جستجوی مرسوم طی ده سال آینده کارایی خود را از دست می‌دهند و روش‌های جدیدی جایگزین آن‌ها می‌شوند.
 
محبوبیت بینگ در بازار موتورهای جستجوی دسکتاپ چین نشان می‌دهد که کاربران به هوش مصنوعی اهمیت می‌دهند. با توجه به اینکه بازیگران اصلی این میدان مانند بینگ و بایدو به‌صورت مداوم فناوری‌های پیشرفته را به فناوری‌های موجود خود اضافه می‌کنند، کاربران می‌توانند در آینده انتظار تجربه‌های جستجوی بهتری را داشته باشند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.