فناوری اطلاعات

May 29, 2023
11:08 دوشنبه، 8ام خردادماه 1402
کد خبر: 145767

گران‌ترین زمین‌های متاورس 80 درصد از ارزش خود را از دست داده‌اند

گزارشی تازه نشان می‌دهد که اکثر زمین‌های متاورسی که در سال 2022 با قیمت‌های بالا فروخته می‌شدند، حالا با افت قیمت شدیدی روبه‌رو شده‌اند.
 
 
 
 
قیمت زمین‌های مجازی در برترین جهان‌های متاورس نسبت به دوره اوج قیمت‌ها در سال 2022، افت شدیدی را تجربه کرده است. گزارشی تازه نشان می‌دهد که این قیمت‌ها در برخی موارد حدود 90 درصد ریزش داشته است.
 
مطالعه‌ای که اخیراً توسط شرکت CoinGecko منتشر شده، نشان می‌دهد که املاک متاورس‌های مشهور ازجمله در Otherdeeds ،The Sandbox ،Decentraland ،Somnium و Voxels همگی از 1 ژانویه 2022 (11 دی‌ماه 1400) تا 24 مه 2023 (3 خردادماه 1402) با افت قابل‌توجه قیمت روبه‌رو شده‌اند.
 
همان‌طور که در نمودار زیر می‌بینید، گران‌ترین زمین در آن زمان در Otherdeeds وجود داشت که با قیمتی در حدود 5 اتر فروخته می‌شد. اما قیمت همین زمین با افت 78.2 درصدی، به 1.09 اتر رسیده است. زمین‌های The Sandbox و Decentraland هم به‌ترتیب افت 89.76 و 87.88 درصدی را تجربه کرده‌اند.
 
 
CoinGecko می‌گوید ارزان‌ترین زمین متاورس احتمالاً در Voxel وجود دارد که در 3 خردادماه با قیمت 0.16 اتر فروخته می‌شد. املاک Voxels افت 93.8 درصدی را تجربه کرده‌اند. بااین‌وجود، Voxel همچنان امیدوار به بازگشت و بهبود شرایط است.
 
غول‌های فناوری همچنان از طریق سرمایه‌گذاری‌های گوناگون به آزمایش قابلیت‌های متاورس ادامه می‌دهند. اپل به‌زودی می‌خواهد اولین هدست واقعیت ترکیبی خود را معرفی کند که می‌تواند دوباره آتش فناوری متاورس را شعله‌ور کند.
 
«جاش گیلبرت»، تحلیلگر شرکت eToro، می‌گوید هدست اپل می‌تواند جان دوباره‌ای به این بازارها ببخشد؛ چون این شرکت نشان داده است که می‌تواند با محصولات انقلابی خود بازارها را متحول کند. گیلبرت می‌گوید: «وقتی اپل کاری را می‌کند، معمولاً به‌درستی آن کار را انجام می‌دهد.» طبق گزارش‌ها، پیش‌بینی می‌شود که کوپرتینویی‌ها هفته آینده در کنفرانس توسعه‌دهندگان خود از این هدست رونمایی کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.