فناوری اطلاعات

May 29, 2023
13:36 دوشنبه، 8ام خردادماه 1402
کد خبر: 145789

«ChatGPT» می‌تواند کارآیی را در محل کار افزایش دهد

«ChatGPT» با خودکارسازی وظایف معمول و کمک کردن به کارکنان در یادگیری مهارت‌های جدید می‌تواند تعامل کارکنان را افزایش دهد و به افزایش کارآیی آنها کمک کند.
 
به گزارش فست کمپانی، در جهان پرسرعت امروز، سازمان‌ها به طور مداوم به دنبال یافتن راه‌هایی برای توسعه و در عین حال، حفظ رضایت کارکنان هستند. اکنون می‌توان «ChatGPT» را به این روند وارد کرد. این فناوری قوی می‌تواند نحوه عملکرد ما را نه تنها با ساده‌سازی عملیات، بلکه با توسعه شخصی و حرفه‌ای تغییر دهد.
 
چگونه می‌توان از ChatGPT برای بالا بردن کارآیی محل کار و افزایش مشارکت کارکنان استفاده کرد؟ این گزارش، به همین موضوع پرداخته است.
 
استفاده از CHATGPT به عنوان یک مربی کار
امروزه در بسیاری از مشاغل، کارمندان مجبور هستند کارهای زیادی را انجام دهند. اینجاست که ChatGPT به عنوان یک مربی کار مجازی می‌درخشد. این چت‌بات با توانایی مربیگری خود می‌تواند توصیه‌ها و پشتیبانی شخصی‌سازی‌شده را ارائه دهد تا به افزایش کارآیی و اثربخشی افراد در محل کار کمک کند.
 
هدف‌گذاری و ردیابی. ChatGPT می‌تواند به کارمندان در تعیین اهداف ویژه، قابل اندازه‌گیری، دست‌یافتنی، مرتبط و محدود به زمان و همچنین، ارزیابی پیشرفت حاصل‌شده به مرور زمان کمک کند. ChatGPT کارمندان را قادر می‌سازد تا با ارائه بینش‌هایی در مورد عملکرد و شناسایی زمینه‌های بهبود، راهبردهای خود را اصلاح کنند و در مسیر دستیابی به اهداف خود باقی بمانند.
مدیریت زمان. کارمندان با کمک ChatGPT می‌توانند عادت‌های عامل اتلاف وقت را تشخیص دهند و راهبردهایی را برای مدیریت بهتر تقویم خود به کار ببرند. همچنین، این مربی کار مبتنی بر هوش مصنوعی می‌تواند روش‌ها و تاکتیک‌های بهره‌وری را برای کمک کردن به افراد در استفاده بهینه از زمان توصیه کند.
حل مسئله. ChatGPT می‌تواند با ارائه کردن راه‌حل‌های قابل اجرا و دیدگاه‌های جدید در مورد مسائل دشوار، به برطرف کردن چالش‌های محل کار کمک کند. این چت‌بات با استفاده از پایگاه داده بزرگ خود می‌تواند بینش‌ها و پیشنهادات سودمندی را به کارکنان ارائه دهد تا به آنها در حل کردن چالش‌ها و بهبود بخشیدن به توانایی‌های تصمیم‌گیری کمک کند.
 
استفاده از CHATGPT برای خودکارسازی وظایف معمول
مشاغل تکراری ممکن است زمان و انرژی کارمندان را کاهش دهند و به کاهش بهره‌وری نیز منجر شوند. بسیاری از این وظایف را می‌توان توسط ChatGPT خودکارسازی کرد تا کارکنان بتوانند روی کارهای حیاتی، خلاقانه‌تر و راهبردی‌تر تمرکز کنند.
 
تهیه پیش‌نویس ایمیل‌ها و گزارش‌ها. ChatGPT می‌تواند مطالب حرفه‌ای و منسجمی را به سرعت به صورت ایمیل‌ها، گزارش‌ها و سایر اسناد تولید کند تا در زمان و تلاش کارکنان صرفه‌جویی شود. ChatGPT به کارمندان امکان می‌دهد تا پیام‌ها را با ارائه پایه‌ای قوی برای ارتباطات نوشتاری، اصلاح و شخصی‌سازی کنند.
خلاصه‌ جلسه‌ها و اقدامات. ChatGPT می‌تواند به جلسات مجازی گوش بدهد و خلاصه‌ جلسات و اقدامات را به ‌طور خودکار ارائه کند. این کار می‌تواند به پیگیری‌های به موقع کمک کند تا اطمینان حاصل شود که همه اعضای گروه حضور دارند و در جهت تحقق اهداف یکسانی کار می‌کنند.
پشتیبانی مشتری. شرکت‌ها با ادغام کردن ChatGPT در سیستم‌های خدمات مشتری می‌توانند پاسخ دادن به پرسش‌های معمولی را خودکارسازی کنند تا کارمندان پشتیبانی برای رسیدگی به مسائل پیچیده‌تر آزاد باشند. این کار نه تنها زمان پاسخ‌گویی را کاهش می‌دهد، بلکه به کارمندان بخش پشتیبانی مشتری امکان می‌دهد تا بر ارائه کمک‌های شخصی‌سازی‌شده و دقیق تمرکز داشته باشند.
 
استفاده از CHATGPT برای یادگیری مهارت‌های جدید در محل کار
یادگیری مستمر و توسعه مهارت برای حفظ مزیت رقابت در جهانی که دائما تغییر می‌کند، حیاتی است. ChatGPT می‌تواند با ارائه تجربیات و مطالب سفارشی‌سازی‌شده، به این فرآیند کمک کند.
 
مسیرهای یادگیری شخصی‌سازی‌شده. ChatGPT می‌تواند برنامه‌های یادگیری منحصربه‌فردی را بر اساس علاقه‌ها، اهداف و سطوح مهارت شخص ایجاد کند. این فناوری با ارائه سایت‌ها و اطلاعات مرتبط می‌تواند به کارمندان کمک کند تا شایستگی‌هایی را که برای شکوفایی در حرفه خود و ارتقای شغل خود نیاز دارند، به دست آورند.
یادگیری به‌ موقع. ChatGPT می‌تواند اطلاعات درخواستی و مربیگری را ارائه دهد تا کارمندان بتوانند مهارت‌های جدید را بیاموزند و دانش مورد نیاز را کسب کنند. به‌ موقع بودن یادگیری به افراد امکان می‌دهد تا آموخته‌های خود را به سرعت به کار بگیرند، درک خود را تقویت کنند و عملکرد کلی خود را بهبود ببخشند.
ChatGPT می‌تواند همکاری گروهی و تبادل دانش به صورت متمرکز را آسان‌تر کند. کارمندان می‌توانند به راحتی به این خرد جمعی دسترسی داشته باشند و فرهنگ همکاری را تشویق کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.