اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

May 30, 2023
12:10 سه شنبه، 9ام خردادماه 1402
کد خبر: 145842

دعوا در اروپا بالا گرفته: اپراتورها خواستار دریافت هزینه از تولیدکنندگان محتوا برای انتقال ترافیکشان هستند!

iStock-1363385264-770x285.jpg
 
 
ICTna.ir – سیاستمداران بیشتری در حال بررسی این موضوع هستند که آیا شرکت های مخابراتی باید اجازه داشته باشند که از شرکت های تولید کننده محتوا برای انتقال ترافیک خود هزینه دریافت کنند یا خیر؟
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، فولکر ویسینگ، وزیر دیجیتال آلمان، در مصاحبه با ولت، اینترنت آزاد را به عنوان "دارایی بزرگی که باید از آن محافظت شود" توصیف کرده و گفته از مداخله در بازار حمایت نمی کند.
 
در ماه فوریه، دولت هلند هم در موضع گیری مشابهی گفته بود دریافت هزینه از ارائه‌دهندگان محتوا ممکن است با بی‌طرفی شبکه ناسازگار باشد و ممکن است به قیمت‌های بالاتر برای خدمات پخش منجر شود.
 
مشاوره کمیسیون اروپا در مورد آینده ارتباطات و زیرساخت های الکترونیکی که شامل این موضوع می شود که آیا تولیدکنندگان ترافیکهای بزرگ مثل فیس بوک، یوتیوب، نتفلیکس و غیره باید از نظر مالی در هزینه های راه اندازی شبکه مشارکت کنند یا خیر، هم می باشد. موضوعی که عملا هنوز به جمع بندی نرسیده است. 
 
آخرین مهلت ارسال مقالات و تحلیلها جمعه گذشته بود.
 
ویزینگ به نوبه خود هشدار داد که دریافت هزینه از ارائه دهندگان برنامه های کاربردی محتوا (CAPs) بازیکنان کوچکتر را در مضیقه قرار می دهد، اروپا را به مکانی کمتر جذاب برای تجارت تبدیل می کند و ممکن است منجر به هزینه های بالاتر برای مصرف کنندگان شود زیرا شرکت های محتوا به دنبال جبران هزینه های خود هستند.
 
نظرات او با فدراسیون سازمان های مصرف کننده آلمان (vzbv) همخوانی دارد، که هفته گذشته هشدار داده بود اعمال هزینه از CAP ها منجر به محتوا و انتخاب کمتر و هزینه های بالاتر خواهد شد.
 
وودافون، یکی از فعال‌ترین مدافعان مشارکت منصفانه، اواخر هفته گذشته هشدار داد که آینده دیجیتال اروپا در خطر است مگر اینکه بازبینی مجدد نظارتی در این حوزه وجود داشته باشد. با نگاهی به سال گذشته، میتوان گفت شاید نزدیک به 20 درصد از هزینه‌های ارتقاء شبکه  مستقیماً به رشد ترافیک ناشی از شرکت‌های بزرگ مرتبط بوده است. وضعیت ناپایدار است. به بیان ساده، شرکت‌های مخابراتی می‌خواهند به سرمایه‌گذاری در ارتقای شبکه به نفع اروپایی‌ها ادامه دهند، اما نمی‌توانند به تنهایی این هزینه را به دوش بکشند.
 
گروه‌های صنعتی ETNO و GSMA نیز استدلال‌های مشابهی را در ارسال نظر مشترک به مشاور اتحادیه اروپا مطرح کرده‌اند.
 
 
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.