فناوری اطلاعات

June 7, 2023
10:22 چهارشنبه، 17ام خردادماه 1402
کد خبر: 146052

ممنوعیت اجباری استفاده از هواوی در اروپا بررسی می‌شود

اتحادیه اروپا مشغول بررسی ممنوعیت اجباری استفاده از تجهیزات ساخت شرکت چینی هواوی برای ساخت شبکه نسل پنجم (۵G) است.
 
روزنامه فایننشیال تایمز در گزارشی نوشت: اتحادیه اروپا مشغول بررسی ممنوعیت اجباری استفاده از شرکت‌هایی که ممکن است خطر امنیتی در شبکه‌های ۵G  ایجاد کنند، از جمله شرکت هواوی چین، برای کشورهای عضو این بلوک است.
 
 مقامات آگاه به این روزنامه گفتند: این اقدام در پاسخ به نگرانی‌های فزاینده بروکسل نسبت به تعلل برخی از کشورها برای اقدام در این زمینه صورت می‌گیرد.
 
اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۰ اعلام کرد که کشورهای عضو می‌توانند حضور فروشندگان پرریسک ۵G مانند هواوی را در بخش‌های اصلی شبکه مخابراتی خود محدود یا حذف کنند و در آن زمان در برابر فشار واشنگتن برای ممنوعیت کامل شرکت‌های مخابراتی چین مقاومت کرده بود.
 
در گزارش فایننشیال تایمز آمده است که تیه‌ری برتون، کمیسر بازار داخلی اتحادیه اروپا جمعه گذشته در جلسه‌ای به وزیران مخابرات اعلام کرده بود که تنها یک سوم کشورهای اتحادیه اروپا ممنوعیت هواوی را در بخش‌های حساس اجرا کرده اند.
 
این روزنامه نوشت: از آنجا که دستورالعمل‌ها در سال ۲۰۲۰ به ممنوعیت کامل اشاره نداشتند، اگر کشورهای عضو مانند آلمان به تعلل در این باره ادامه دهند، اتحادیه اروپا می‌تواند ممنوعیت اجباری را برای شرکت‌هایی که به نظر می‌رسد یک ریسک امنیتی هستند، اعمال کند.
 
بر اساس گزارش رویترز، یک منبع دولتی در مارس اظهار کرده بود که آلمان سرگرم بررسی ممنوعیت برخی قطعات شرکت‌های چینی هواوی و ZTE در شبکه مخابراتی خود است که اقدامی قابل توجهی برای رفع نگرانی‌های امنیتی است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.