5G, 6G, vRAN, OpenRAN

اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

June 8, 2023
19:08 پنجشنبه، 18ام خردادماه 1402
کد خبر: 146081

اپراتورهای موبایل کره‌جنوبی به‌خاطر دروغگویی در مورد سرعت 5G جریمه شدند

5G-money-dollars-business-770x285.jpg
 
ICTna.ir – دولت کره جنوبی سه اپراتور شبکه تلفن همراه این کشور را به دلیل انتشار ادعاهای اغراق شده در مورد قابلیت های خدمات 5G خود، جریمه کرده است.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، کمیسیون تجارت منصفانه کره روز چهارشنبه اعلام کرد که از نظر این کمیسوین، اپراتورهای SK Telecom، KT و LG U+ سرعت خدمات 5G، خودشان را به‌طور دروغین، اغراق‌آمیز یا فریبنده ای تبلیغ کرده‌اند و به همین دلیل آنها را با جریمه مالی تنبیه می‌کند.
 
میزان این جریمه ها زیاد نیست و به طور موقت به 33.6 میلیارد وون (25.5 میلیون دلار آمریکا) می رسد، اما این حرکت دولت کره قابل توجه است، نه تنها به این دلیل که به سایر رگولاتروها نشان می دهد که یکی از بازارهای پیشرو 5G در جهان و پیشتاز همیشگی در فناوری تلفن همراه به طور کلی، از دروغ پردازی جلوگیری میکند بلکه به دنبال صداقت با مشتری میگردد.
 
این کمیسیون در بیانه ای اعلام کرده که به طور ویژه، FTC بخاطر تبلیغ خدمات فایوجی با سرعت 20 گیگابیت بر ثانیه در شبکه 5G اعتراض کرده، چراکه چنین سرعتی در محیط دنیای واقعی قابل دستیابی نیست. FTC گفت، شرکت‌های مخابراتی این تصور را ایجاد کردند که مصرف‌کنندگان واقعاً می‌توانند از یک سرویس با سرعت 20 گیگابیت در ثانیه استفاده کنند، در صورتیکه این سرعت تنها در تئوری است و به صورت تجاری عرضه نمیشود.  علاوه بر این، هر یک از این اپراتورها بدون ارائه هیچ مدرکی برای این ادعاها، با به اشتراک گذاشتن نمونه هایی از تبلیغات مختلف از اپراتورها، ادعا کردند که سریع ترین سرعت 5G را دارند.
 
از جمله، رگولاتور کره اشاره کرد که در زمان تبلیغات، که به نظر می رسد چند سال پیش پخش شده است، میانگین سرعت شبکه های 5G شرکت های مخابراتی بین 656 مگابیت بر ثانیه تا 801 مگابیت بر ثانیه بوده است.
 
FTC به طور جدی با این پرونده برخورد می‌کند و خاطرنشان می‌کند که این اولین موردی است که در آن شرکت‌های مخابراتی با سرعت‌های تبلیغاتی غیرواقعی مخاطب را گمراه کرده اند. FTC گفت: سرعت یک شاخص کلیدی عملکرد در خدمات مخابراتی است، "جایی که عدم تقارن اطلاعات بین اپراتورها و مصرف کنندگان زیاد است.
 
 
این جریمه‌ها دومین جریمه‌هایی هستند که تاکنون توسط FTC برای تبلیغات غیرواقعی اعمال شده است.
 
کره جنوبی نسبت به اکثر کشورهای دیگر بازار بزرگتری در بخش 5G دارد. FTC با استناد به داده های وزارت علوم و فناوری اطلاعات و ارتباطات اعلام کرد تا ماه مارس، 29.6 میلیون مشترک از 78 میلیون نفر کل مشترکین موبایل این کشور از فایوجی استفاده میکنند. SKT رهبر بازار با 47.8 درصد از اشتراک های 5G است و پس از آن KT با 30 درصد و LG U+ با 21.5 درصد قرار دارند. MVNO های کره ای هم کمتر از 1٪ از کل مشترکین فایوجی این کشور را میزبانی میکنند.
 
به نظر می رسد جریمه ها منعکس کننده شکل بازار هستند: SKT باید 16.83 میلیارد وون، 13.93 میلیارد KT و LG U+ 2.85 میلیارد وون بپردازد. با این حال، FTC اشاره می کند که رقم نهایی را می توان قبل از محاسبه نهایی تنظیم کرد زیرا به ارقام فروش و رشد فروش مرتبط است.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.