ICTna.ir – تحقیقات جدیدی که در این هفته منتشر شده نشان میدهد که اپراتورهای مخابراتی در سراسر جهان از تحول دیجیتال و توسعه خدمات در بخشهای جدید استقبال میکنند ولی بازیگران آسیای شرقی جلوتر از بقیه هستند.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، سه اپراتور از چهار اپراتور برتر مخابراتی در آخرین دوره سنجش معیار استراتژی دیجیتال ارائهدهنده خدمات توسط وان مدیا، از آن بخش از جهان هستند که توسط رهبر بازار جهانی موبایل یعنی چاینا موبایل رهبری میشود. SK Telecom کره در رتبه دوم قرار دارد و NTT DoCoMo ژاپن در رتبه چهارم به طور مشترک با دوئیچه تلکام آلمان قرار گرفته است.
چاینا موبایل امتیاز 27.5 از حداکثر 35 را به دست آورد. Omdia توضیح داد که به دلیل مقیاسی که در آن پهنای باند پرسرعت را گسترش داده و متعاقباً زیرساخت به عنوان پلتفرم برای توسعه خدمات جدید استفاده کرده است، امتیاز بسیار بالایی کسب کرده است.
داریو تالمزیو، مدیر تحقیقات، راهبرد و مقررات ارائهدهنده خدمات در Omdia گفت: چاینا موبایل، سرعت تغییرات چشمگیری را نشان میدهد، به طوری که خدمات تحول دیجیتال اکنون بیش از 25 درصد از درآمد خدمات را به خود اختصاص داده است. این اپراتور، به سرعت خود را به یک اپراتور TechCo با مجموعه ای از خدمات دیجیتال فراتر از اتصال تبدیل می کند.
در واقع، چاینا موبایل با افزایش 30 درصدی درآمد حاصل از تحول دیجیتال را برای سال 2022 به 207.6 میلیارد یوان (29 میلیارد دلار) رسانده است، در حالی که درآمد کلی خدمات مخابراتی به 812.1 میلیارد یوان (114 میلیارد دلار) رسید. این یعنی 8.1 درصد افزایش!
خود این شرکت مخابراتی چینی، رشد درآمد حاصل از تحول دیجیتال را به «گسترش سریع برنامههای 5G، ابر موبایل، محتوای دیجیتال، خانههای هوشمند و سایر مشاغل» نسبت میدهد و «نتایج قابلتوجه» خود را در این زمینه به رخ میکشد. چاینا موبایل در اعلام نتایج سالانه خود اعلام داشت: این خدمات به یک محرک رشد کلیدی تبدیل شدهاند که به ساختار درآمد کلی متعادلتر، پایدارتر و سالمتر کمک میکند.
Omdia گفت که موقعیت SK Telecom کره، در رتبه دوم در رتبه بندی بر اساس تمایل آن برای سرمایه گذاری مجدد خود به عنوان یک شرکت هوش مصنوعی و کار آن برای توسعه خدمات در زمینه هایی از جمله متاورس و تحرک هوایی شهری است.
زمانی که مدیر اجرایی SK Telecom کمی بیش از 18 ماه پیش کنترل را به دست گرفت ، برنامههایی را برای افزایش 20 درصدی درآمد بین سالهای 2020 تا 2025 بیان کرد که اساساً از طریق تبدیل شرکت مخابراتی به یک شرکت زیرساختهای هوش مصنوعی و دیجیتال به دست می آورد. در میان چیزهای دیگر، این به معنای تبدیل متاورس ifland شرکت به یک پلت فرم باز بود و یک سال بعد مخابرات توانست اعلام کند که پلت فرم متاورس آن جهانی شده است .
مخابرات کره در حال کار با تعدادی از اپراتورهای دیگر بر روی محتوا و فناوری متاورس است، از جمله Singtel و NTT DoCoMo ، که دومی نیز در تحول دیجیتال عملکرد خوبی دارد. به طور کلی، Omdia از قدرت DoCoMo در فناوری و خدمات دیجیتال صحبت می کند.
Omdia همچنین e& ،اپراتوری که سابقا به نام اتصالات میشناختیم، را هم از رادار بیرون نکرده. گروه مخابراتی مستقر در امارات متحده عربی در رتبه پنجم این معیار قرار دارد. این یعنی چهار تا از 5 شرکت پیشرو در تحول دیجیتال دنیا، آسیایی هستند!
متیو رید، تحلیلگر ارشد بازارهای ارائهدهنده خدمات در Omdia، گفت: نمایش قوی e&بر اساس استراتژی جدید آن است که در اوایل سال 2022 رونمایی شد، سیاستی مبنی بر تبدیل شرکت به یک گروه فناوری و سرمایهگذاری جهانی که آن را به شدت دنبال میکند.
شرکت مخابرات اماراتی اتصالات، خود را تحت چهار ستون بازسازی کرد. اولین مورد، عملیات مخابراتی موجود آن را پوشش می دهد، اما دوم و سوم، E& life و e& enterprise، به ترتیب مسئول خدمات و تجربیات دیجیتال جدید در بازارهای مصرف کننده و تجاری هستند. چهارمین ستون این شرکت، در حوزه سرمایه گذاری است. این شرکت با تصمیم خود برای استفاده از e& به عنوان نام تجاری جدید خود سرفصل های بسیاری را به خود اختصاص داد. تغییر نام تجاری تغییر استراتژیک را تحت الشعاع قرار داد. اما با توجه به اینکه این علامت اساساً برای همه بخشهای جدید علاوه بر مخابرات – فناوریهای نسل بعدی، تجربیات دیجیتال، خدمات مالی، ابر، اینترنت اشیا، هوش مصنوعی و غیره – منطقی است، و به وضوح e&در حال انجام کاری درست بوده که در بنچمارک Omdia امتیاز 22 را دریافت کرده است.