فناوری اطلاعات

June 16, 2023
11:19 جمعه، 26ام خردادماه 1402
کد خبر: 146344

اتصال جزایر سه‌گانه به سرزمین اصلی جایگاه کشور را در عرصه بین‌الملل تقویت می‌کند/ نیازمندی بیگانگان به ایران دور از دسترس نیست

نمایندگان مجلس ضمن ارزشمند خواندن اتصال جزایر سه‌گانه خلیج فارس از طریق فیبر نوری به سرزمین اصلی، ابراز امیدواری کردند در آینده‌ای نزدیک این اقدامات جوانان متخصص کشور باعث ارتقاء و استحکام جایگاه کشور در منطقه و دنیا شود.
 
 
روز گذشته وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات در یکی از پیام‌رسان های بومی نوشت: یکی از اقدامات ۲۰ ماه گذشته، اتصال جزایر همیشه ایرانی خلیج فارس از طریق فیبر نوری به سرزمین اصلی است تا هموطنان عزیز در این جزایر از ارتباطات پایدار و با کیفیت برخوردار شوند که برای این کار بیش از ۱۵۰ کیلومتر فیبرکشی عمدتاً دریایی و با استفاده از توان شرکتهای دانش بنیان داخلی انجام شده است.
 
طرح عملیاتی اتصال فیبر نوری جزایر ابوموسی تنب کوچک و تنب بزرگ به بندر لنگه به طول ۱۲۰ کیلومتر انجام واتصال فیبر دریایی جزیره کیش وهندورابی به طول ۳۰ کیلومتر با تلاش متخصصان و تحت حمایت ونظارت شرکت ارتباطات زیر ساخت در روز جهانی ارتباطات به بهره برداری رسید.
 
در همین راستا لطف‌الله سیاهکلی عضو کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری دانشجو گفت: ارتباطات در دنیای امروز نقش بسیار کلیدی دارد. ما از عصر اطلاعات عبور کردیم و وارد عصر ارتباطات شدیم و در حال حاضر در حال عبور از عصر ارتباطات به عصر تبادلات هستیم. در عصر تبادلات، ارتباطات فیبری و تبادلات بین‌المللی می‌تواند جایگاه کشور را در عرصه بین‌الملل تقویت بکند. اتصال جزایر سه گانه از طریق فیبر دریایی به سرزمین اصلی، کار بسیار مهم و ارزشمندی است. ایران می تواند به دلیل شرایط جغرافیایی و ژئوپلیتیک در جایگاه مهمی در دنیا و منطقه قرار بگیرد.
 
اسماعیل حسین زهی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به لزوم حفظ تمامیت ارضی کشور گفت: اتصال جزایر سه گانه به سرزمین اصلی از نیازمندی‌های مهم ارتباطی کشور بود که به خوبی انجام شد. در سایر استان‌ها و شهرهای مرزی کشور نیازمند حضور جدی‌تر و پوشش بهتر شبکه هستیم.
 
حسینی کیا دیگر عضو کمیسیون صنایع و معادن نیز با اشاره به ظرفیت‌های مغفول مانده کشور گفت: از آنجایی که در بسیاری از موارد از جمله تولید و اجرای کابل فیبر دریایی مورد تحریم هستیم، اگر خودمان اقدام به جبران نکنیم، دچار مشکل می شویم. این توانمندی هایی که با تلاش و همت نخبگان جوان در حال تولید است، هم کشور را از بیگانه بی نیاز می کند و هم ظرفیتی را به وجود می آورد که در آینده دنیا به ما نیازمند شود. این موضوع خیلی دور از دسترس نیست. اتصال جزایر سه گانه به سرزمین اصلی، کار ارزشمندی است و فتح بابی است برای سایر مجموعه‌ها تا در راستای خودکفایی و خدمت به کشور گام بردارند.
 
لازم به ذکر است از دستاوردهای این طرح عملیاتی می توان به افزایش بیش از ۱۰ برابری سرعت وظرفیت و اجرای آن با هزینه کم نسبت به مشابه خارجی، رونق وشکوفایی جهت سرمایه گذاری، اتصال امن و پایدار و عبور از ارتباط رادیویی پر اختلال در شرایط بد جوی و رطوبت جزایر سه گانه اشاره کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.