تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

June 17, 2023
12:50 شنبه، 27ام خردادماه 1402
کد خبر: 146397

علی‌بابای چین به اروپا می‌آید

علی‌بابا، غول تجارت الکترونیک چین، گستره نفوذ وبسایت‌های تجارت الکترونیک خود را به اروپا گسترش می‌دهد. نماینده این شرکت می‌گوید این اقدام گام مهمی در توسعه بین‌المللی غول چینی محسوب می‌شود.
 
 
به گزارش CNBC، این بیانیه دو ماه پس از آن منتشر شده است که علی‌بابا، بزرگترین شرکت تجارت الکترونیک چین، از برنامه‌های خود برای تقسیم کسب‌وکار به شش واحد خبر داد. این اقدام با هدف ارائه قدرت و خودمختاری بیشتر به هرکدام از بخش‌ها انجام می‌گیرد.
 
مایکل ایوانز، نماینده علی‌بابا، گفت این شرکت یکی از بزرگترین خدمات تجارت الکترونیک چین به نام Tmall را به اروپا می‌آورد.
 
ایوانز در کنفرانس ویوا تک (Viva Tech) پاریس، گفت: «خب شما چیزی شبیه به Tmall ما در چین را خواهید دید که به Tmall اروپا تبدیل می‌شود، به این معنا که برند‌های بومی و مشتریان محلی این بازار را خدمت‌رسانی می‌کند.»
 
ایوانز می‌گوید علی‌بابا در حال حاضر یک پروژه مقدماتی را در اسپانیا آغاز کرده است که «به تمام اروپا گسترش می‌یابد.»
 
تی‌مال در چین وبسایت و اپلیکیشنی از علی‌بابا است که روی فروش برند‌های خارجی به مشتریان چینی متمرکز است.
 
راه‌اندازی تی‌مال در اروپا حاکی از تحول استراتژی علی بابا در عرصه تجارت الکترونیک بین‌المللی است.
 
در حالی که تلاش شاخه بین‌المللی علی‌بابا برای ورود به بازارهای بین‌المللی اقدام جدیدی نیست اما علی‌بابا پیش از این در بازار اروپا بیشتر روی AliExpress تمرکز داشت. با اینکه علی‌اکسپرس کالاهایی را از چین به اروپا منتقل کرده است اما ارسال طولانی مدت باعث شده تا بسیاری با وجود قیمت رقابتی رغبتی به خرید از این پلتفرم نداشته باشند.
 
با این حال ایوانز می‌گوید که تی‌مال در اروپا بر فروش برند‌های بومی به خریداران بومی تمرکز می کند. مشخص نیست که آیا این خدمت جدید با علی‌اکسپرس ادغام می‌شود و یا شاهد خدمتی جداگانه هستیم.
 
یکی از شش واحدمستقل علی‌بابا گروه تجاری تائوبائو تی‌مال نام دارد که برروی دو محصول تجارت الکترونیک این شرکت در چین تمرکز دارد. واحد دیگری به نام تجارت دیجیتال جهانی نیز برروی توسعه تجارت الکترونیک این شرکت در سطح بین‌المللی متمرکز است.
 
ایوانز می‌گوید: «اروپا اولویت اصلی تمامی کسب‌وکارهایی است که حضور بین‌المللی دارند. منظور من از این به ویژه کسب‌وکارهای تجارت بین‌المللی، کسب‌وکار ابری و کسب‌وکار لجستیک است.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.