تلفن همراه

گوشی

June 17, 2023
14:44 شنبه، 27ام خردادماه 1402
کد خبر: 146416

۸ ویژگی سخت افزاری که باعث بهبود گوشی های آیفون می شوند

اپل پتانسیل آن را دارد که آیفون‌ها را از نظر سخت‌افزاری بسیار بهتر از رقبای اندرویدی‌اش بسازد که در این مقاله راه‌های مختلف این کار را بررسی می‌کنیم.
 
 
 
 
در دنیای تلفن‌های همراه، گوشی‌های آیفون دهه‌هاست که جایگاه خود را به عنوان گوشی‌هایی بادوام و قابل‌اعتماد حفظ کرده‌اند. به نظر می‌رسد که محبوبیت این گوشی‌ها همچنان در حال افزایش است و حتی برخی از وفادارترین عاشقان اندروید را نیز متحول کرده است.
 
با وجود تمام ویژگی‌ها و قابلیت‌های کلیدی، گوشی‌های آیفون هنوز هم کامل نیستند. هنوز ویژگی‌هایی وجود دارد که اپل می‌تواند برای بهبود آن‌ها تلاش کند. در حالی که برخی از این موارد مربوط به نرم‌افزار گوشی هستند، برخی ویژگی‌های دیگر به بخش سخت‌افزار ربط دارند. در این مقاله، ما برخی از ویژگی‌های سخت‌افزاری را پیشنهاد می‌کنیم که بهتر است اپل، آن‌ها را در آیفون‌های آینده خود بگنجاند.
 
۱. استفاده از تیتانیوم در ساخت بدنه
آیفون‌های مدرن از آلومینیوم یا فولاد ضد‌زنگ ساخته شده‌اند که از نظر کیفیت ساخت عالی هستند اما اپل می تواند آیفون پرچمدار بعدی خود را با استفاده از تیتانیوم، یک درجه بالاتر ببرد. تیتانیوم گران‌تر از آلومینیوم است اما سبک‌تر، بادوام‌تر، مقاوم‌تر در برابر خش و کمتر در معرض خوردگی است.
 
علاوه بر این، تیتانیوم ظاهر زیبایی دارد که می‌تواند باعث به وجود آمدن حس بهتری هنگام در دست گرفتن آن شود. البته لازم نیست که این فلز در همه آیفون‌ها مورد استفاده قرار گیرد و می‌تواند چیزی باشد که اپل به سری اولترا آیفون‌های خود اضافه می‌کند، درست مانند کاری که با اپل واچ اولترا انجام داد. شما می‌توانید قیمت اپل واچ اولترا را در صفحه مربوط به آن مشاهده کنید.
 
۲. ساخت آیفون تاشو
 
 
 
اپل می‌تواند به معنای واقعی کلمه با راه‌اندازی خط تولید آیفون‌های تاشو، انعطاف‌پذیری بیشتری را به خریداران آیفون اضافه کند. این که آیا این گوشی‌ها به سبک فلیپ تولید شوند یا فولد، اهمیتی ندارد. اگر اپل را می‌شناسید، مطمئناً می‌دانید که برای رقابت با هر یک از گوشی‌های تاشوی بازار، با دست پر به میدان می‌آید.
 
ساخت آیفون تاشو می‌تواند شکاف بین آیفون و آی‌پد را بدون دزدیدن عملکرد هر کدام پر کند. حتی بهتر از آن، اگر از قلم اپل (Apple Pencil) نیز پشتیبانی کند، دستگاه مناسبی برای افراد خلاق و دانش‌آموزان خواهد بود.
 
۳. شارژ بی‌سیم با سرعت بیشتر
 
 
 
اگر از یک شارژر بی‌سیم برای آیفون و ایرپاد خود استفاده می‌کنید، فناوری شارژ بی سیم Magsafe آیفون می‌تواند راه حل مناسبی برای شارژ دستگاه شما باشد. با این حال، به طور دردناکی کندتر از استفاده از کابل است.
 
کندتر است زیرا کارایی کمتری دارد و محدودیت‌های‌ سخت افزاری و حرارتی را با خود به‌همراه می‌آورد اما اگر اپل بتواند با بهبود سخت‌افزار و سیم‌پیچی بخش‌های مربوط به شارژ، کمی مهارت خود را در این زمینه بهبود بخشد، شارژ بی‌سیم تقریبا می‌تواند به همان سرعت شارژ سیمی برسد.
 
۴. حسگر اثرانگشت (Touch ID) جدید و بهبودیافته
 
 
 
آخرین آیفون با سنسور Touch ID آیفون SE (نسل سوم) بود که اپل آن را در سال ۲۰۲۲ عرضه کرد. با این حال، سخت افزار Touch ID در آن تقریبا مشابه آیفون 8 است. در حالی که کار کردن با Face ID راحت‌تر است، Touch ID بدون شک گزینه بهتری برای امنیت بیشتر کاربران محسوب می‌شود.
 
بنابراین، ما می‌خواهیم اپل Touch ID را بازگرداند اما آن را بهبود بخشد تا سریع‌تر و دقیق‌تر از گذشته باشد. با توجه به اینکه تبلت‌های آیپد ایر دارای یک سنسور Touch ID هستند که در لبه کناری آن‌ها نصب شده، قرار دادن آن در آیفون برای اپل، نباید آن قدرها هم کار سختی باشد.
 
۵. نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز
 
 
 
نرخ‌ نوسازی، سرعت به‌روزرسانی تصاویر روی صفحه است که معمولا با واحد هرتز اندازه‌گیری می‌شود. نرخ نوسازی بالاتر به معنای خستگی کم‌تر چشم و بارگزاری سریع‌تر تصاویر روی صفحه‌نمایش گوشی شماست. سری آیفون ۱۴ پرو در حال حاضر، دارای صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی ProMotion تطبیقی است که برای یک گوشی پرچمدار ویژگی بسیار خوبی محسوب می‌شود.
 
با این حال، دنیای تکنولوژی در حال پیشرفت است و این روزها گوشی‌های اندرویدی با صفحه‌نمایش‌های ۱۴۴ هرتزی و حتی بالاتر عرضه می‌شوند. بنابراین، زمان آن رسیده است که اپل رقابت با رقبا را در این زمینه نیز ادامه دهد.
 
صفحه نمایش ۱۴۴ هرتزی آیفون را به انتخابی رقابتی در هنگام خرید گوشی برای بازی تبدیل می‌کند، حتی اگر این نمایشگر پرسرعت باعث زود تمام شدن ظرفیت باتری شود.
 
۶. باتری بزرگ‌تر
 
 
 
آیفون‌ها به خاطر داشتن باتری‌های کوچک معروف هستند. با این حال، مدل‌های آیفون ۱۴ پرو مکس و آیفون ۱۴ پلاس، دارای عمر باتری بهتری هستند زیرا می‌توانند باتری‌های بزرگ‌تری را در خود جای دهند. اپل می‌تواند استفاده از باتری‌های بزرگ‌تر را در کل خط تولید خود به‌ عنوان یک عنصر اصلی در نظر بگیرد و اطمینان از باتری گوشی‌های خود را به یک ویژگی تجاری برای آیفون تبدیل کند.
 
متاسفانه این کار به معنای بزرگتر شدن آیفون یا کاهش سایر قابلیت‌های سخت‌افزاری است. البته اپل می‌تواند قطعات داخلی را برای اولویت‌بندی اندازه باتری تغییر دهد، به‌ویژه اکنون که آیفون‌ها در حال انتقال به فناوری eSIM هستند.
 
۷. فیلم‌برداری با کیفیت 8K
 
 
 
در حال حاضر هیچ آیفونی با قابلیت فیلمبرداری 8K وجود ندارد. نبود این ویژگی برای گوشی‌هایی که به دلیل قابلیت‌های عکاسی و فیلم‌برداری خود بسیار محبوب هستند کمی تعجب‌آور است.
 
در حالی که بزرگترین رقیب اپل یعنی سامسونگ، قابلیت فیلمبرداری 8K را در سری S20، S21، S22 و S23 ارائه می‌دهد، ممکن است تعجب کنید که چرا گنجاندن این ویژگی در گوشی‌های اپل این‌قدر طول کشیده است.
 
وضوح ویدیوی بهتر به معنای ثبت تصاویر بهتر در آیفون شما خواهد بود و برای سازندگان ویدیو و علاقه‌مندان به عکاسی، برگ برنده را نصیب گوشی‌های آیفون خواهد کرد.
 
۸. خنک‌کنندگی بهتر
 
 
 
آیفون ها در درجه اول با دریچه گاز خنک می‌شوند. این بدان معناست که وقتی آیفون تلاش می‌کند گرما را از طریق شاسی‌(بدنه) خود دفع کند، عملکرد ضعیف‌تری را مشاهده خواهید کرد. وقتی گوشی به دمای بهینه رسید و گرمای اضافی از آن خارج شد، دستگاه به حالت عادی خود برمی‌گردد. در موارد نادر، آیفون شما ممکن است در هر بخشی که بوده متوقف شود یا حتی دستگاه را تا زمان خنک شدن خاموش نگه دارد.
 
همچنین، برخی از کاربران متوجه شده‌اند که صفحه‌نمایش گوشی‌های آیفون، برای کمک به فرآیند خنک‌سازی کم‌نور می‌شود، به‌ویژه زمانی که در حال اجرای بازی‌های سنگینی مانند Civilization VI و Genshin Impact بودند. برخلاف برخی از پرچمداران اندرویدی که بازی کردن با گوشی و خنک کردن آن را در اولویت قرار می‌دهند، آیفون‌ها از خنک‌کننده محفظه بخار برخوردار نیستند.
 
اپل می‌تواند راه بهتری را برای پخش گرما در اطراف دستگاه با یک خمیر حرارتی با کیفیت بالا بیابد یا نوعی خنک‌کننده محفظه بخار برای حفظ عملکرد آن هنگام انجام کارهای سنگین معرفی کند.
 
ما می‌دانیم که بسیاری از ویژگی‌های معرفی شده در این مقاله، قطعا هزینه ساخت آیفون را بالا می‌برند. با این حال، برخی از این موارد را می‌توان در یک آیفون رده بالاتر عرضه کرد تا کاربرانی که واقعا به این ویژگی‌ها نیاز دارند بتوانند آن‌ها را با قیمتی عالی دریافت کنند.
 
پیاده‌سازی این ویژگی‌ها، آیفون را جلوتر از رقبای خود قرار می‌دهد و آن را به عنوان گزینه‌ای بدیهی از نظر برتری سخت‌افزاری معرفی می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.