سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

June 19, 2023
11:51 دوشنبه، 29ام خردادماه 1402
کد خبر: 146485

چند شرکت چینی برای ضربه‌زدن به سامسونگ در بازار آمریکا دست‌به‌یکی کردند

چند شرکت چینی صنعت نمایشگر با ثبت شکایت رسمی در تلاشند یکی از پتنت‌های متعلق‌به سامسونگ را که مربوط‌به نمایشگر است، باطل کنند.
 
 
 
 
چند شرکت چینی تولیدکننده‌ی نمایشگر ازجمله BOE ،CSOT ،Tianma و Visionx با همکاری یکدیگر در تلاش‌اند تا یکی از پتنت‌های متعلق‌ به سامسونگ را در ایالات متحده باطل کنند. این اقدام واکنش مستقیم به تلاش‌های قبلی سامسونگ برای جلوگیری از واردات نمایشگر سایر شرکت‌ها به بازار آمریکا است. در آن دوران، سامسونگ ادعا می‌کرد که نمایشگر شرکت‌های چینی پتنت‌های این شرکت کره‌ای را نقض می‌کنند.
 
به‌نوشته‌ی گیزموچاینا، پتنت مذکور به پنل‌های OLED ارتباط دارد. سال گذشته، سامسونگ به‌جای اینکه مستقیماً شرکت‌های چینی را هدف قرار دهد، با ثبت شکایت در کمیسیون تجارت بین‌الملل آمریکا سراغ شرکت‌های واردکننده رفت. با‌این‌حال، چینی‌ها علیه سامسونگ موضع گرفته‌اند.
 
BOE ،CSOT ،Tianma و Visionx که در بین شرکت‌های بزرگ چین قرار می‌گیرند، با اقدام متقابل علیه سامسونگ احتمالا به‌طور‌ناخواسته اعتراف کرده‌اند که محصولاتشان باعث نقض پتنت‌های غول کره‌ای می‌شود.
 
مقابله‌ی شرکت‌های چینی با سامسونگ از اوایل ماه گذشته آغاز شد؛ زمانی‌که BOE از سامسونگ و چند شرکت تابعه در چین شکایت کرد. جالب است که BOE در شکایت‌هایش سراغ کسب‌و‌کارهای تراشه و سرمایه‌گذاری سامسونگ رفته است که به کسب‌و‌کار نمایشگر ارتباط مستقیمی ندارند.
 
هیئت دادرسی و تجدیدنظر آمریکا فعلاً در حال ارزیابی پرونده است تا ادعاهای مطرح‌شده‌ی شرکت‌های چینی را بررسی کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.